مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان گفت: طرح برق رسانی به پنج روستای این استان با حضور مجازی وزیر نیرو و در قالب چهل و سومین « هفته پویش " هرهفته_الف_ب_ایران" » افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 02 March 2021

حمید علاقمندان افزود:در این طرح برق رسانی، روستاهای چشمه دره و مسیح آباد شهرستان سمیرم، آردران (چشمه نقشی) شهرستان شهرضا و پازن وکژدمه شهرستان دهاقان از این انرژی برخوردار شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای برق دار شدن این روستاها را بیش ۲۱ هزار میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تامین روشنایی و انرژی برق روستاها اثرات مثبتی همچون مهاجرت معکوس اهالی و توسعه سطح زیرکشت و توسعه سطح گلخانه ای به دلیل اجرای آبیاری قطره ای با استفاده از انرژی برق را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان اصفهان اظهار داشت: با وجود هزینه‌بر بودن ، برق رسانی به مناطق روستایی غرب و جنوب استان در اولویت این شرکت قرار گرفته است.

وی همچنین توسعه گردشگری منطقه و ایجاد بوم‌گردی در روستای پازن، توسعه دامداری صنعتی در این مناطق بخصوص روستای کژدمه، ایجاد اشتغال دائم با توجه به توسعه گلخانه‌ها و دامداری‌های صنعتی را از جمله پیامدهای اجتماعی و اقتصادی اجرای این طرح دانست.
علاقمندان افزود : ایجاد سکونت دائم در روستاهای مسیح آباد سمیرم و آردران شهرضا، توسعه دامداری صنعتی و سنتی در روستای مسیح آباد، توسعه کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب با تکنولوژی در آبیاری و اشتغال دائم در روستاهای مسیح آباد و آردران از دیگر پیامد های و محرومیت زدایی از اهالی مناطق این ۵ روستاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار