تصفیه خانه فاضلاب هرسین با صرف اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در قالب پویش "هر هفته الف. ب. ایران" بصورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 02 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مراسم بهره برداری از این پروژه که امروز (۱۲ اسفند) با حضور سخنگوی صنعت برق کشور، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، بااشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه تصفیه خانه شهرستان هرسین از سال ۱۳۸۱، اظهار کرد: این پروژه بنا به دلایلی از جمله مباحث حقوقی، قراردادی و عدم تامین منابع مالی چندسالی متوقف شده بود که از سال گذشته پیگیری‌هایی را برای شروع مجدد آن در دستور کار قرار دادیم و در نهایت از فروردین امسال دوباره فعال شد.

وی ظرفیت این پروژه را حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب برای یک جمعیت ۵۵ هزار نفری عنوان کرد و افزود: شهرستان هرسین جمعا ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد، اما این پروژه می‌تواند جمعیت ۵۵ هزار نفری را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموع طول شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین حدود ۱۲۰ کیلومتر است که ۸۲ درصد آن بصورت مدرن و مابقی هم به شکل سنتی کار شده و ۱۰۰ درصد فاضلاب شهر را جمع آوری می‌کند.

به گفته این مسئول، برای احداث این پروژه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شده، اما قیمت روز آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

کاکاوند نوع تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین را لجن فعال با هوادهی گسترده عنوان کرد و افزود: این پروژه از با کیفیت‌ترین و بهترین تصفیه خانه‌های حال حاضر کشور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار