استاندار هرمزگان خبر داد:
تابناک-استاندار هرمزگان از تصویب برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی محله های اسلام آباد و گلکنی بندرعباس با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری در این محلات خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 02 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان امروز در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان از تصویب برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی محله های اسلام آباد و گلکنی بندرعباس با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری در این محلات خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه نقش هر یک از دستگاه ها در قالب پروژه های مشخص تعیین، اولویت بندی و زمان اجرای هر یک از این پروژه ها مشخص شده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه، 53پروژه در قالب برنامه های پیشگام، کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت از محل اعتبارات دستگاه های اجرایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان اجرایی می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اولویت بندی انجام شده برای بازآفرینی محله اسلام آباد و گلکنی، تصریح کرد: بازگشایی معبر اصلی شرقی - غربی و معبر شمالی – جنوبی اطراف آبگیر گلنگی، صدور سند مالکیت برای پلاک ها، احداث فضای سبز و گردشگری و احیای فضای شهری اطراف آبگیر گلکنی از جمله برنامه هایی است که به ترتیب برای احیا و بازسازی بافت این دو محله اجرایی می شود.

دکتر همتی اضافه کرد: تا کنون بیش از 900پلاک در اسلام اباد و گلکنی سند تک برگ دریافت کرده اند و تا پایان سال 1400، 90درصد پلاک های این منطقه سند دار می شوند.

وی با بیان اینکه نقش کلیه دستگاه ها اعم از اجرایی، زیربنایی و اجتماعی در راستای توانمند سازی محله اسلام آباد مشخص و تدوین شده است، گفت: ظرفیت پذیری جمعیت این محله در افق 1405 بالغ بر 32هزارنفر برآورد شده و برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و شهرداری در راستای اجرای برنامه های اقدام مشترک، عنوان کرد: برای ساخت و ساز در این محله در دوقالب برنامه ریزی لازم صورت گرفته که نخست صاحبان املاک دارای سند می توانند از طریق تسهیلات بانکی پیش بینی شده برای ساخت مسکن اقدام کنند و در پرداخت هزینه های صدور پروانه حداقل از 50درصد معاف برخوردار خواهند شد که با مصوبه شورای شهر سقف این معافیت قابل افزایش است.

همتی اضافه کرد: در قالب انبوه سازی نیز صاحبان املاک دارای سند حداقل 170میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند که در سال آینده امکان افزایش این سقف اعتباری نیز وجود دارد.

استاندار هرمزگان، همراهی و مشارکت مردم را عامل اصلی برای احیای بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: در محله چاهستانی ها متأسفانه استقبال مناسبی از تسهیلات ارائه شده صورت نگرفت و امیدواریم با مشارکت مردم و استفاده از برخی ازمعافیت هایی که برای احیای بافت های فرسوده در نظر گرفته شده، روند اجرای پروژه ها در این محله ها تسریع پیدا کند.

انتهای پیام/ز 557

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار