معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه از رشد بیش از دو برابری اراضی کشاورزی بیمه شده استان در سال جهش تولید خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 03 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،رشید امینی با بیان اینکه تاکنون 205 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی کرده بودیم سطح اراضی زراعی بیمه شده استان به 200 هزار هکتار برسد که این هدفگذاری محقق شده و احتمالا این سطح بیشتر هم خواهد شد.

امینی با اشاره به اینکه امسال تاکنون افزایش بیش از دو برابری اراضی کشاورزی بیمه شده استان را در مقایسه با سال گذشته داشته ایم، گفت: سال زراعی گذشته در مجموع 86 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش بیمه رفته بود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: بیشترین اراضی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب و سنقروکلیایی زیرپوشش بیمه رفته‌ است.


زارعان نخود بهاره و غلات برای بیمه کردن اراضی خود عجله کنند

امینی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای افزایش پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی در سال جاری، گفت: در این طرح که افزایش پوشش بیمه اراضی کشاورزی را در سال جهش تولید دنبال می کند، توافق شده 173 هزار هکتار از اراضی دیم استان در قالب طرح جهش تولید زیر پوشش بیمه برود که تاکنون 85 درصد این هدفگذاری محقق شده است.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید مزارع نخود بهاره، گندم دیم، جو دیم، حبوبات و گیاهان علوفه ای را شامل می شود، گفت: در راستای اجرای بهتر طرح جهش تولید و برای حمایت از زارعان با تلاش‌های صورت گرفته مهلت بیمه اراضی کشاورزی در طرح جهش تولید تا 20 اسفند ماه تمدید شده است.

وی در ادامه با اشاره به پرریسک بودن کار کشاورزی، از کشاورزان خواست تا در فرصت داده شده نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند، چون در صورت بروز خسارت تنها مرجعی که می تواند به داد کشاورزان برسد، بیمه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار