مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت که با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ناپایداری هوا و بارش در ارتفاعات، کوهپیمایی و طبیعت گردی درمناطق کوهپایه ای ممنوع است.
کد خبر: ۹۴۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 04 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضا فلاح نژاد اظهار داشت که تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود سامانه بارشی به منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن از پنج شنبه اواخر وقت تا جمعه عصر وزش باد شدید ، رگبار باران ( ارتفاعات رگبار برف و باران ) و رعد و برق مورد انتظاراست.

وی اضافه کرد که با توجه به این  شرایط جوی کوهنوردان  از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی اجتناب کنند تا از عواقب جبران ناپذیر پیشگیری شود.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد که در پی بارش چندی پیش در استان البرز، علیرغم تاکیدات سازمان های ذیربط ، متاسفانه افرادی به صورت تیمی و تک نفره اقدام به کوهپیمایی کرده بودند و به دلیل برودت هوا و شدت بارش برف گرفتار شده بودند که امدادگران هلال احمر با جستجو و اقدامات سخت به صورت  شبانه روزی توانستند نجات دهند.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد که طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این سامانه از اواخر وقت پنجشنبه ۱۴اسفند ماه تا عصر روز جمعه ۱۵ اسفند ماه جاری فعال خواهد بود که مخاطرات احتمالی مانند اختلال در تردد جاده ای ، کاهش میدان دید ، سقوط سنگ ، بهمن ، یخبندان و لغزندگی سطح جاده را به دنبال دارد.

این مسئول گفت:  بیشترین مناطق هدف  ارتفاعات شمالی و جاده های کوهستانی خواهد بود که می طلبد مسافران از هرگونه  توقف در دامنه کوه ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف خودداری کنند.

فلاح نژاد تاکید کرد که با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف انرژی گرمایشی می طلبد شهروندان در مصرف نهاده های انرژی صرفه جویی های لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار