مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری در قالب ۲۹ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند و تنها گازکشی سه شهر نوسود، ریجاب و ازگله باقی‌مانده که آن هم قطعا تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 06 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، سیروس شهبازی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: شرکت گاز استان از سال ۷۲ با هدف تأمین توزیع گاز و سوخت پاک و پایدار در مجموعه مختلف خانگی، تجاری و صنعتی شروع به‌کار کرد.

وی به رسالت شرکت گاز در سه بخش شهری، روستایی و صنعتی اشاره کرد و افزود: ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری در قالب ۲۹ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند و تنها گازکشی سه شهر نوسود، ریجاب و ازگله باقی‌مانده که آن هم در انتهای کار هستیم و قطعا تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه جمعیت برخوردار از گاز در سال ۱۴۰۰ را ۱۰۰درصد اعلام کرد و گفت: ۸۲ درصد خانوارهای روستایی در قالب یک‌هزار و ۶۵۰ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و در حال حاضر هم شبکه‌گذاری ۳۷۱ روستا انجام شده و ۷۷ روستا هم در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۲ درصد خانوارهای روستایی ۸۲ درصد است، تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های مذکور، ظریب نفوذ در بخش روستایی به بیش از ۹۶ درصد خواهد رسید.

به گفته شهبازی، معدل مصرف‌کنندگان در بخش خانگی و تجاری صنعتی (در مجموع در بخش شهری و روستایی) با ۶۲۲ هزار مصرف کننده ۹۵ درصد است. سه شهر باقی‌مانده کرمانشاه تا سال 1400 گازرسانی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که هر استانی ۹۵ درصد خانوارهای آن از نعمت گاز برخوردار باشند، استانی سبز محسوب می‌شود، بنابراین با توجه به اینکه ۷۵ درصد خانوارهای شهری استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند، این استان در رده استان‌های سبز مطرح است.

شهبازی بحث معارضین را عمده مشکل سد راه اجرای پروژه‌های گازی دانست و تصریح کرد: بحث‌های همچون منابع مالی، پیمانکاران و معارضین یا کشاورزان از جمله مشکلاتی هستند که در روند اجرای پروژه‌های تاثیر می‌گذارند.

وی افزود: امسال در بحث مالی مشکلی نداشتیم اما عمده مشکلات در بحث اجرای پروژه مخالفت کشاورزانی است که زمین آن‌ها در مسیر لوله‌گذاری و اجرای شبمه است که عمدتا به مراجع حل اختلاف و قضایی کشیده می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار