جبلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی گفت : در سال جاری ۹ سد ملاتی آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب و تغذیه آب های زیرزمینی در خوی احداث شده است .
کد خبر: ۹۴۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ 06 March 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی از خوی، جواد جبلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی در حاشیه مراسم روز درختکاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی در خوی ، بعداز تبریک ۱۵ اسفند روز درختکاری گفت : درختان مظهر پاکی برای بشریت هستند و امروز ارزش والای درختان در حیات زمین برای کسی پوشیده نیست .
وی افزود : درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی ، خرمی و نوازندگی و لطافت طبیعت می باشد که امروز ۲ هزار اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی در سطح شهرستان غرس میشود .
جبلی در ادامه به تشریح عملکرد سال ۹۹ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی پرداخت و گفت : در سالجاری با هدف کنترل سیلاب و رسوب و تغذیه آب های زیرزمینی در زیر حوزه های هندوان و خاکمردان با حجم ۸۴۱۵ متر مکعب و با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث گردیده و در هفته منابع طبیعی افتتاح میشود .

جبلی اضافه نمود : پروژه فاخر دیگری که در حال اجرا می باشد ، پروژه حدنگاری و کاداستر می باشد که برای ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی که تقریبا نزدیک ۸۰ درصد مساحت خوی می باشد سند گرفته میشود که در محاکم قضایی برای دفاع از اراضی ملی استفاده میشود .
وی افزود : در سال ۹۹ ، از ۱۵ هزار هکتار از مراتع روستایی نقشه برداری شده است .
رئیس منابع طبیعی خوی اظهار داشت : در سالجاری طرح های مرتعداری تلفیقی به مساحت ۳۰ هزار هکتار در مراتع روستایی و ییلاقی اجرا شده و در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی روستایی مدیریت چرای دامی شده است .
جبلی تصریح نمود : ۶ هزار هکتار از مراتع خوی قرق گردیده و ۲۳۲ هکتار از پارک های جنگلی و ذخیره گاه های جنگلی شهرستان قرق و حفاظت شده است و ۴ مورد ذخیره گاه جدید با گونه های جنگلی و مرتعی به مساحت ۶۷۰ هکتار شناسایی گردیده است .
جبلی در پایان سخنان خود گفت : ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی روستایی زیر کشت گیاهان دارویی و کپه کاری رفته است که با این اقدام شهرستان خوی یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی کشور بشمار میرود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار