معاون استاندار کرمان از تشکیل شش کمیته امنیتی، حقوقی، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، فناوری و استعلامات زیرمجموعه ستاد انتخابات استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 07 March 2021

 

محمدصادق بصیری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه، علی زینی‌وند استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد با بیان اینکه 18 اسفندماه زمان صدور دستور وزیر کشور برای آغاز انتخابات در سطح کشور است اظهار داشت: در استان کرمان دو انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شهر و روستا را در پیش داریم.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل در انتخابات بعد از سلامت انتخابات، مشارکت مردم است گفت: مردم استان کرمان در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت خوبی نسبت به دیگر استان‌های کشور داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تجمع در محل‌های برگزاری انتخابات با توجه به شیوع بیماری کرونا یک تهدید است که باید مدیریت شود افزود: این مسئله در مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هر هفته برگزار می‌شود و تاکنون 591 مصوبه داشته‌ است ادامه داد: کارهای بزرگی برای مبارزه با این بیماری در استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

بصیری با تأکید بر اینکه عدم عادی انگاری بیماری باید مورد توجه مدیران باشد گفت: رصد ارباب رجوع‌ها به ادارات باید انجام و از طریق نرم‌افزار ماسک رصد شود که افراد مراجعه کننده بیماری دارند یا خیر؟

وی با بیان اینکه از ارائه خدمت به افرادی که ماسک ندارند و مبتلا به کرونا هستند باید جلوگیری شود افزود: تا جایی که امکان دارد با ارائه خدمات الکترونیکی از حضور ارباب رجوع در ادارات جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه انتخابات را در پیش داریم و باید این انتخابات در سلامت کامل و بر اساس قانون انتخابات برگزار شود گفت: مجریان انتخابات وظیفه مهمی دارند و ماده 21 و 71 قانون انتخابات وظایف مجریان را به‌خوبی تشریح کرده است.

وی با بیان اینکه نهادها موظف هستند حسب درخواست شورای نگهبان کارکنان خود را در اختیار این نهاد برای نظارت قرار دهند افزود: شش کمیته امنیتی، حقوقی، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، فناوری و استعلامات زیرمجموعه ستاد انتخابات استان کرمان تشکیل شده است.

بصیری با اشاره به اینکه فیبرنوری و پوشش تلفن همراه در تمام شعبات اخذ رای باید فعال باشد گفت: 3 هزار و 15 شعبه اخذ رای در سطح استان کرمان داریم و برای انتخابات شوراها نظارت‌ها از طریق مجلس شورای اسلامی و برای انتخابات ریاست جمهوری نظارت از طریق شورای نگهبان انجام می‌شود.

در این جلسه فاطمه‌السادات حسینی مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه بالغ بر 50 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل زنان در استان کرمان جذب شده است اظهار داشت: از مدیران استان درخواست دارم با تعامل و همفکری نسبت به حل مباحث و مشکلات حوزه زنان همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح جهش حرکت با هدف تجمیع ظرفیت‌ها برای ساماندهی اشتغال در روستاها در استان اجرایی می‌شود گفت: در طرح جهش حرکت تفاهمنامه‌ای با بنیاد برکت، بانک رسالت و شرکت مس امضا می‌شود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به جزئیات اجرای طرح جهش حرکت افزود: این طرح در فاز اول در پنج روستا و پنج محصول اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه‌دار شدن زوج‌های جوان بسیار اهمیت دارد گفت: در راستای ازدواج آسان زوج‌های جوان طرح پیوند فاطمی به مناسبت‌های مختلف در استان اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار