مدیر، رئیس و هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم به نمایندگی جامعه رسانه ای استان طی مراسمی به پاس یک سال مجاهدت و تلاش‌‌های مجاهدانه کادر درمان استان قم در مقابله با بیماری کرونا، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و اعضای کادر درمان استان تقدیر و تشکر کردند.
کد خبر: ۹۴۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷ 10 March 2021

به گزارش تابناک قم، در حاشیه جلسه قرارگاه رسانه ای مقابله با ویروس کرونا، رئیس و هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم به نمایندگی جامعه رسانه ای استان طی مراسمی به پاس یک سال مجاهدت و تلاش‌‌های مجاهدانه کادر درمان استان قم در مقابله با بیماری کرونا، از محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و اعضای کادر درمان استان تقدیر و تشکر کردند.

در این مراسم، مدیر خانه مطبوعات استان قم با اشاره به این‌که شواهد بسیاری حاکی از آن است که ویروس کرونا قبل از شناسایی توسط پزشکان قمی در کشور در حال گردش بوده و به دلایل نامعلومی در شناسایی آن تاخیر اتفاق افتاده است؛ اظهار داشت: قم اولین استانی بود که جسارت به خرج داد و ویروس کرونا را شناسایی کرد؛ برای همین کشور مدیون این فداکاری اعضای کادر درمان قمی است.

قدردانی خانه مطبوعات قم از کادر درمان/ قرارگاه اطلاع رسانی ویروس کرونا دوباره فعال شد

محمدحسین همتی‌نژاد با بیان این‌که حماسه کادر درمان استان قم در شناسایی ویروس کرونا کم‌نظیر است؛ افزود: برای همین خانه مطبوعات استان قم لازم دید که به نمایندگی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم از زحمات کادر درمان و بهداشت استان تقدیر کند.

وی تصریح کرد: اوایل شیوع کرونا در کشور، اطلاعات زیادی از این بیماری در دسترس نبود و این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت فراوانی در بین مردم گشت؛ به همین منظور اصحاب رسانه قم با تشکیل قرارگاهی ویژه اطلاع‌رسانی اخبار کرونا، تلاش کردند از گسترش شایعات و بحث «قم‌‌هراسی» جلوگیری کرده و همچنین در خصوص خطرات پیرامون بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند و کمک حال کادر درمان قم باشند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم با بیان این‌که فعالیت این قرارگاه پس از فروکش کردن موج‌های کرونا در قم، کم‌رنگ شد؛ افزود: با توجه به پایان سال و در پیش بودن تعطیلات نوروز، ضرورت قرارگاه اطلاع رسانی ویروس کرونا جهت جلوگیری از تجمعات و قطع زنجیره ویروس کرونا بازهم احساس می‌شود تا ان‌شاءالله عیدی بدون مخاطره داشته باشیم.

قدردانی خانه مطبوعات قم از کادر درمان/ قرارگاه اطلاع رسانی ویروس کرونا دوباره فعال شد

فخرالدین یوسف‌پور، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم نیز در این مراسم گفت: پس از شیوع کرونا یکی از دغدغه‌های مهم اصحاب رسانه قم، تشویق مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و بخشی از ظرفیت رسانه‌های قمی نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

وی با تشکر از زحمات بی‌شائبه کادر درمان قمی افزود: خبرنگاران قمی همواره قدردان کادر درمان بوده و در راه انعکاس فداکاری‌های آنها چه پیش از شیوع بیماری کرونا و چه پس از آن، از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

رسانه‌های قمی در اطلاع رسانی‌های پیرامون کرونا خوب عمل کردند

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به جایگاه مهم رسانه در بحث اطلاع رسانی پیرامون خطرات ویروس کرونا اظهار داشت: اگر فعالیت رسانه‌ای اصحاب رسانه نبود؛ کادر درمان واقعا با چالش بزرگی رو به رو می‌شد. مخصوصا در قم، خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه واقعا خوب عمل کردند و توانستند اطلاع رسانی‌های موثری به مردم داشته باشند.

قدردانی خانه مطبوعات قم از کادر درمان/ قرارگاه اطلاع رسانی ویروس کرونا دوباره فعال شد

قدیر با بیان این‌که ویروس کرونا در روز سی بهمن سال گذشته تشخیص داده شد؛ تصریح کرد: در آن هنگام ما اصلا نمی‌دانستیم ماهیت این ویروس، بیماری زایی و نحوه انتقال و سرایت آن چیست و واقعا یک ابهام بزرگی کل جامعه را فرا گرفته بود.

وی افزود: با این حال ما به خاطر تعهدی که داریم؛ در کمال صداقت و شفافیت با مردم برخورد کردیم. شاید کمتر از یک ساعت بعد از این که جواب اولین تست ویروس کرونا در کشور مثبت شد؛ ما در این زمینه اطلاع رسانی های لازم را به سمع مردم رساندیم و به دستور آقای وزیر با هیچ کسی هماهنگ نکردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به این‌که چون ویروس کرونا دو روز پیش از انتخابات مجلس شناسایی شد و ممکن بود این شبهه ایجاد شود که به خاطر انتخابات در شناسایی این ویروس و اطلاع رسانی‌های پیرامون آن تعلل می‌شود؛ عنوان کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی قطعا اگر یک مقدار تعلل می‌کردیم اما و اگرهای زیادی ایجاد می‌شد؛ ولی با اطلاع‌رسانی بلافاصله ما حتی معاندین و رسانه‌های بیگانه هم نتوانستند این موضوع را هضم کنند و به آن ایرادی وارد کنند.

قدیر با بیان این‌که اطلاع‌رسانی بلافاصله وزارت بهداشت در خصوص شناسایی ویروس کرونا نشان داد که دیدگاه وزارت بهداشت، یک دیدگاه سلامت محور است و دنبال هیچ حاشیه جانبی نیست؛ تاکید کرد: حتی بیماری یک نفر هم برای ما مهم است و در این راه به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم و با هیچ کسی مماشات نداریم.

وی افزود: در این بین جایگاه قرارگاه اطلاع رسانی کرونا برای ما جایگاه ارزشمندی بود و به نظرم این قرارگاه دوباره باید فعال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در ادامه با اشاره به افزایش شیب ملایم مبتلایان به کرونا در استان قم، بیان کرد: متاسفانه یک مقداری آمارهای تست و مبتلایان به این بیماری درحال افزایش است و این موضوع جای نگرانی دارد. معمولا بعد از این که میزان بروز زیاد می‌شود، دو تا سه هفته بعد میزان بستری نیز افزایش پیدا می‌کند و پس از آن آمار مرگ و میر نیز افزایش پیدا می‌کند؛ لذا باید از وضعیت فعلی صیانت کنیم.

قدیر سیاست فعلی وزارت بهداشت را رهیابی، شناسایی و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: اگر یک بیمار کرونا مثبت شناسایی شود؛ به منظور شناسایی ویروس از تمامی اطرافیان وی نیز تست گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که شرایط اجتماعی مردم با سال قبل فرق کرده است؛ تصریح کرد: مردم یک مقدار از شرایط اپیدمی خسته شدند و نسبت به شیوع کرونا بی‌تفاوتی ایجاد شده است و یک درصدی از مردم هم از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نافرمانی می‌کنند. لذا در موجهه با آن افرادی که نافرمانی می‌کنند؛ مجبوریم با مکانیسم‌های بازدارنده با آنها برخورد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، پایان این وضعیت را رسیدن به جایگاه ایمنی و واکسیناسیون تا حد مطلوب دانست و بیان کرد: تا زمانی که 60 الی 70 درصد مردم با واکسیناسیون ایمن شوند؛ می‌بایست با ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی چرخه انتقال ویروس قطع شود و این یعنی تا زمانی که در قم برای 700 هزار نفر ایمنی واکسیناسون تزریق شود؛ رعایت دستورالعمل‌ها باید ادامه‌دار باشد.

قدیر تصریح کرد: ان‌شاءلله واکسن ایرانی تا خرداد سال آینده با تولید انبوه وارد بازار می‌شود ولی تا آن موقع افراد پرخطر و مسن با استفاده از واکسن‌های وارداتی در برابر این ویروس واکسینه خواهند شد.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونای استان قم منصوب شد

با تصویب هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم، سید جواد اشرفی از فعالان حرفه‌ای رسانه‌ای در قم به عنوان مسئول این قرارگاه منصوب شد.

قدردانی خانه مطبوعات قم از کادر درمان/ قرارگاه اطلاع رسانی ویروس کرونا دوباره فعال شد

قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا در قم به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان قم و با مصوبه شورای اطلاع‌رسانی استان به همت خانه مطبوعات آغاز به کار کرد.

این قرارگاه در آستانه فرا رسیدن تعطیلات سال نو و خطر شیوع موج جدید این بیماری در استان تشکیل شده است.

فعالیت این قرارگاه پیرامون مقابله با کرونا و با محور حفظ آرامش روانی مردم و مبارزه با ترفند‌های رسانه‌ای شبکه‌ های معاند در کنار مدافعان سلامت خواهد بود.

گفتنی است، نخستین قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا، اسفندماه پارسال در نخستین هفته‌های شیوع کرونا با مسئولیت جواد اشرفی در قم تشکیل و با مجموعه اقدامات گسترده شامل اطلاع‌رسانی و تولید محتوای ویژه فضای مجازی، سهم مهمی در فرهنگ‌سازی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار