مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه که همراه با تندبادهای لحظه‌ای است منجر به بارش برف در بسیاری از نقاط استان می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 10 March 2021

 

مهران چراغپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بارش‌ها از عصر پنجشنبه از شهرستان کوهرنگ آغاز می‌شود و سپس در طول روز پنجشنبه سایر مناطق استان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه در ارتفاعات منجر به کولاک برف، رعد و برق، تگرگ، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی می‌شود و در دیگر مناطق با تندباد همراه است بطوریکه وزش باد در برخی ساعت به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

چراغپور نسبت به سقوط اجسام و تخریب سازه‌های نامطمئن در مناطق شهری و روستایی استان هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود در این خصوص مراقبت‌های لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌ها در اواخر وقت جمعه در استان به پایان می‌رسد، افزود: پس از آن دما در استان کاهش می‌یابد.

چراغپور همچنین نسبت به کاهش میانگین بارش‌ها در سال آبی جاری ابراز نگرانی کرد و گفت: بارش‌های استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲۴ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار