طی آیینی با حضور مدیران شهری محیط پیرامونی فلکه دوم نیروی هوایی در منطقه ۱۳ تهران برای استفاده شهروندان بازگشایی و احداث ساختمان پایگاه مدیریت بحران نیز کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 10 March 2021

 

آیین بهره برداری از پروژه بهسازی و ارتقای کیفی فلکه دوم نیروی هوایی و کلنگ زنی پایگاه مدیریت بحران، امروز چهارشنبه برگزار شد.

در میدان فلکه دوم نیروی هوایی، توسعه فضای کودک، فعال کردن آبنما، نورپردازی و سنگ فرش فضاهای میدان و محیط پیرامونی از مهمترین تغییرات ایجاد شده است.

مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ تهران در این آیین اظهار داشت: با توجه به نگاهی که در مدیریت شهری بر استفاده بهینه از فرصت های توسعه محلی و ایجاد پروژه های کوچک مقیاس متمرکز شده، پروژه بازسازی، مرمت و بهسازی فلکه دوم نیروی هوایی به صورت مشترک بین شهرداری منطقه و سازمان زیباسازی انجام شد.

وی تاکید کرد: در این پروژه حفظ هویت محله به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شده است.

شکری با اشاره به بزرگترین پیوست های این پروژه گفت: پیوست اجتماعی در این پروژه لحاظ شد.

وی ادامه داد: در نوع کار، نوسازی فضا و نور پردازی ها حضور مردم موثر بود و نظرات آنها مدنظر قرار گرفت و در واقع پروژه با نگاه و توسط مردم ایجاد شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان اینکه این میدان، میدانی فعال و زنده است، ادامه داد: ایمنی شب ها و نورپردازی ها و ارتباط شهروندان در بهسازی فلکه دوم به طور مناسب رعایت شده و از مصالح معتبر استفاده و در مجموع به هویت شهری، ارتباط شهروندان در فضای سبز و محیط پیرامونی توجه شده است.

کلنگ زنی سوله مدیریت بحران در محله صفا
شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره کلنگ زنی سوله بحران در محله صفا گفت: یکی از اتفاقات دیگر که با همت معاونت عمرانی شهرداری تهران رخ داد کلنگ زنی ساختمان مدیریت، بهره‌برداری، پشتیبانی منطقه بود.

وی افزود: در این پروژه عملاً آموزش، کنترل نظارت در بحث ایمنی و بحران در پهنه شرق انجام می‌شود و جزو معدود پروژه هایی است که در آن در زمان کلنگ زنی شش دانگ زمین تملک، قرارداد بسته شده و پیمانکاران انتخاب شده اند تا هیچ مشکل اجرایی، تملکی و معارضی ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده، اجرای این پروژه آغاز و در  طی کمتر از ۱۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید.


فلکه دوم نیروی هوایی مهمترین میادین منطقه ۱۳
«محمدسالاری» رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در آیین، فلکه دوم نیروی هوایی را یکی از بزرگترین و مهمترین میادین منطقه ۱۳ دانست و گفت:  این مجموعه میدانگاهی ۱.۵ هکتار مساحت دارد و از جمله فضاهایی است که مردم و شهروندان این محله برای گذران اوقات فراغت در آن حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری پنجم، توجه به فضاهای عمومی و محلات برای رفاه عمومی شهروندان است، افزود: رویکرد مدیریت شهری در این دوره از پرداختن به پروژه های بزرگ مقیاس و سخت افزاری به سمت درون محلات و پروژه های کوچک مقیاس سوق داده شده است.

سالاری افزود: در طی ماه های گذشته شاهد بهره برداری از این گونه فضاها بودیم که به شدت مورد رضایت مردم است.

عضو شورای تهران ادامه داد: این میدانگاه توسط سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه ۱۳ آماده شده و مجموعه قابل‌توجهی از مناسب سازی فضاهای عمومی، تجهیز مبلمان شهری مطابق با استانداردهای روز، نورپردازی که سبب فضای بانشاط در شب ها می شود و تعریض فضاها و پیاده راه های پیرامونی در آن انجام شد.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی فلکه دوم نیروی هوایی
«برزین ضرغامی»، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز اظهار داشت: در طول یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع کرونا اجرای این پروژه با تاخیر مواجه و سرعت کار کم شد.

وی گفت: از مهمترین برنامه‌های شهرداری توسعه فضاهای عمومی در شهر است و فلکه دوم اصلی‌ترین فضای عمومی و همگانی شهروندان منطقه ۱۳ است که زمان زیادی از اوقات فراغت خود را در آنجا طی می‌کنند و به همین دلیل پرداختن به این میدان ضرورت داشت.

ضرغامی با اشاره به هزینه ۱۰ میلیارد تومانی بهسازی فلکه دوم نیروی هوایی، افزود: با توجه به تاکید بر پیاده محوری و توسعه فضاهای انسان محور در شهر، طراحی این فلکه اجرایی شد و در آن همه موضوعات و المان ها به روز و تغییر داده شد.  

وی با بیان اینکه، برخی فضاها را مرمت شده و فضای پیاده آن از ۲ متر به ۳ تا ۷ متر رسیده است، عنوان کرد: علاوه بر این ۱۲ هزار متر سنگ فرش در میدان و رینگ اطراف آن انجام شده و آبنمای این محدوده که سال‌ها کار نمی‌کرد با تعویض تاسیسات فنی فعال و فضای کودک نیز در این فلکه توسعه داده شد.

به گزارش ایرنا، فلکه دوم نیروی هوایی به عنوان یکی از اصلی ترین فضاهای عمومی منطقه ۱۳ است؛ این منطقه یکی از مناطق شرقی پایتخت محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار