معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از نجات خودروی گرفتار و ۱۳ حادثه در دریاچه نمک حوض سلطان توسط تیم واکنش سریع هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 13 March 2021

به گزارش تابناک قم، هادی سلیمی اظهار کرد: با اعلام گرفتار شدن یک خودرو در دریاچه نمک حوض سلطان در ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه تیم واکنش سریع هلال‌احمر استان قم به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نیروهای عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه عملیات امداد ونجات و رهاسازی خودروی گرفتار در دریاچه نمک را آغاز کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه با خارج شدن خودرو در ساعت ۲۳ عملیات امداد و نجات به پایان رسید گفت: تیم واکنش سریع هلال احمر در این عملیات به ۱۳ حادثه دیده امدادرسانی کردند و همچنین تغذیه اضطراری حادثه‌دیدگان از دیگر خدمات این تیم بود.

تالاب حوض سلطان پهنه ای سفید رنگ به وسعت ۳۷ هزار هکتار در شمال شهر قم است که در کیلومتر ۳۵ اتوبان قم ـ تهران قرار گرفته و از نظر ساختار زمین شناختی از تالاب های کم نظیر در سطح کشور است.

این تالاب که از سال ۱۳۸۸ به منطقه شکار ممنوع ارتقاء سطح یافته است، از کفه نمکی با حاشیه باتلاقی تشکیل شده و به عنوان یک تالاب شور کویری، از اکوسیستم منحصر بفردی برخوردار بوده و دارای گونه های گیاهی و جانوری و میکروارگانیسم های ویژه ای به لحاظ شرایط زیستی است.

بارش شدید باران از عصر امروز در قم آغاز شده و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی قم در اواخر وقت امروز با وزش باد شدید و در برخی مناطق با بارش برف و تگرگ همراه خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار