اختصاصی تابناک یزد:
در عصر کنونی ضرورت جدی دارد در سطح فرد ، خانواده و اجتماع روی مفاهیم مثبت چون شادی ، امید ، خوش بینی، عشق ، امید و هوش هیجانی کار علمی انجام شود .
کد خبر: ۹۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 15 September 2015

به گزارش تابناک یزد،دکتر محمود گلزاری در سمینار یکروزه روانشناسی مثبت ، شادکامی که در محل سالن کنفرانس ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد سخن می گفت اظهار داشت : ضرورت جدی دارد در سطح فرد ، خانواده و اجتماع روی مفاهیم مثبت ، شادی ، امید ، خوش بینی ، عشق ، معنویت و هوش هیجانی کار علمی کنیم و راهای برون رفت از مفاهیم منفی را ایجاد کنیم و این از کارهای دانشگاه هاست .

این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه سخنانش گفت : هوش بالا خوشبختی نمی آورد و آمارهای زیادی نشان دهنده این است که افراد باهوش نیز در مقوله خلاف نقش داشته اند . اساتید با داشتن چهره های خوب ، برخورد مناسب و تأثیر گذار و کلام نافذ طوری رفتار کنند که شادی عمیق در روحیه و روان دانشجویان برجا گذارند .


مشاور ریاست عالیه دانشگاه در کنفرانس یک روزه شادکامی در دانشگاه ازاد اسلامی یزد با اشاره به باب دوم کتاب بوستان سعدی که در باب احسان است گفت : اساتید دانشگاه می توانند با احسان و نیکی ، صبوری ، اخلاق و پاکی خود الگوی مناسبی برای دانشجویان باشند و خود دانشگاه نیز باید به عنوان مجموعه ای که هیجانات مثبت تولید می کند اثر بخشی خوبی در زندگی داشته باشد.

در این نشست دکتر گلزاری ضمن اشاره به عضویت خود در شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی وهمچنین مشاور ریاست عالیه دانشگاه پیشنهاد داد تا دانشگاه آزاد اسلامی یزد محور همایش بسیار خوبی با عنوان راههای افزایش شادی و نشاط باشد.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار