فرماندار کوهرنگ گفت: عملیات بازگشایی گردنه عسل‌کشان در محور ارتباطی دهستان موگویی با شهر چلگرد، با تلاش نیروهای راهداری از روز پنجشنبه ۲۸ اسفند آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 18 March 2021

 

مرتضی زمانپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محور ارتباطی دهستان موگویی با شهر چلگرد مرکز شهرستان از حدود پنج ماه گذشته با بارش برف مسدود شده است.

وی ادامه داد: ارتفاع برف در این محور ارتباطی به حدود ۲ تا هشت متر می‌رسد و بازگشایی این محور برف‌گیر و کوهستانی زمانبر است.

زمانپور با اشاره به مساعد بودن شرایط جوی شهرستان در روزهای پایانی اسفندماه امسال گفت: این شرایط سبب شد تا عملیات بازگشایی محور یک ماه زودتر از موعد مقرر هرساله آغاز شود.

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه عملیات بازگشایی محور گردنه عسل‌کشان از ۲ محور آغاز شده است، اظهار داشت: از مسیر دهستانی موگویی با ۲ دستگاه بلدوزر و از مسیر روستای شیخ‌علیخان نیز به وسیله سه دستگاه عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیر در حال انجام است.

زمانپور خاطرنشان کرد: چنانچه در روزهای آینده شرایط جوی مساعد باشد پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا پایان فروردین این محور بازگشایی و دسترسی مردم دهستان موگویی به مرکز شهرستان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، هر ساله با نخستین بارش برف مسیر ارتباطی روستاهای دهستان موگویی با مرکز شهرستان قطع می شود.

دهستان موگویی دارای ۱۵ روستا با پنج هزار نفر جمعیت است.

در زمان مسدود شدن گردنه عسل کشان راه ارتباطی این روستاها به مسیر بزنوید لرستان و فریدن اصفهان محدود می‌شود.

طول مسیر ارتباطی چلگرد تا سرآقاسید حدود ۳۷ کیلومتر است و چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در حدود ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار