کد خبر: ۹۵۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 30 March 2021

  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و عضو ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: وسعت این دریاچه به حدود ۲۹۱۰.۷۰ کیلومترمربع رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱۲.۵ کیلومترمربع کاهش و نسبت به ابتدای سال جاری آبی ۱۰۹.۸۰ کیلومترمربع افزایش دارد.

 

یوسف غفارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با متوسط درازمدت نیز ۱۵۸۳.۵۰ کیلومتر مربع کاهش وسعت نشان می دهد.  

 

وی افزود: تراز سطح آب دریاچه اکنون ۱۲۷۱.۴۳ متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ سانتیمتر کاهش و نسبت به ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۳۹۹) ۱۶ سانتیمتر افزایش و در مقایسه با متوسط درازمدت، ۳.۱۴ متر از نظر ارتفاعی کاهش نشان می دهد.

غفارزاده ادامه داد: وسعت دریاچه در تراز یاد شده حدود ۲۹۱۰.۷۰ کیلومترمربع است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱۲.۵ کیلومترمربع کاهش و نسبت به ابتدای سال آبی ۱۰۹.۸۰ کیلومترمربع افزایش یافته است.

 

وی همچنین گفت: مقدار یاد شده در مقایسه با میانگین درازمدت ۱۵۸۳.۵۰ کیلومتر مربع کاهش وسعت نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حجم آب دریاچه در تراز یاد شده ۳.۷۸ میلیارد مترمکعب برآورد می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۵۰ میلیارد مترمکعب کاهش دارد.  

 

غفارزاده افزود: این مقدار نسبت به ابتدای سال آبی ۰.۴۶ میلیارد مترمکعب افزایش و همچنین در مقایسه با متوسط درازمدت ۱۱.۹۹ میلیارد مترمکعب کاهش حجم نشان می دهد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :