اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 11 فروردین توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۵۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 31 March 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار نیروی انتظامی مازندران به این شرح است:

بازداشت کلاهبردار 20 میلیارد ریالی در بابل 

بر اساس این گزارش، فرمانده انتظامی شهرستان "بابل" از دستگیری یک کلاهبردار که با جعل به بهانه اخذ تسهیلات بانکی از یک شهروند 0 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، افزود:ماموران انتظامی در پی دریافت یک فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری با جعل عنوان و اسناد دولتی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات پلیسی متهم را که با جعل  اسناد 20میلیارد ریال از شاکی پرونده کلاهبرداری کرده بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، با اشاره به هماهنگی قضائی توسط ماموران انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ محمد زمان شالیکار گفت: متهم که نخست منکر ارتکاب جرم بود، در تحقیقات پلیس به کلاهبرداری 20 میلیارد ریالی از شاکی پرونده اعتراف کرد که  پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


-----------------------------------------------------


زوج سارق سیم و کابل مخابرات در رامسر به دام افتادند 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری زوج سارق سیم و کابل مخابرات با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس"علی قیصری" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل مخابرات از شبکه های توزیع این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک زوج سارق در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت سیم و کابل مخابرات در این شهرستان اعتراف کردند .

سرهنگ قیصری در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------


توقیف خودروهای حامل4 تن ماهی قاچاق در بهشهر 

جانشین انتظامي شهرستان "بهشهر " از توقیف 4خودروی نیسان و کشف 4 تن ماهی قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال خبرداد. 

سرهنگ "مهدی تقی زاده فر " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت : در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز ، ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی 4 خودروی نیسان حامل ماهی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وي افزود: ماموران انتظامی در بازرسي از خودروهای توقیفی  4 تن ماهی قاچاق و فاقد مجوز اداره بهداشت را كشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان 4 میلیارد ریال می باشد، افزود: ماموران انتظامی در این اقدام 4 قاچاقچی را دستگیر و 4 خودروی نیسان را توقیف کردند..

سرهنگ " تقی زاده فر " با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی در پايان خاطرنشان کرد: شهروندان در برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز خبرهای خود را با پلیس 110 در میان بگذارند.


-----------------------------------------------------


کشف 65فقره سرقت در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری 3 سارق موبایل و کشف 65 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام این خبر، بیان داشت : به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت محله محور در شهرستان محمودآباد به اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران کلانتری با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه مخفیگاه 3 سارق حرفه ای را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به هماهنگی قضائی بیان داشت: هر 3متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی های فنی پلیس به 63 فقره سرقت گوشی موبایل و دو دستگاه دوچرخه اعتراف کردند.

سرهنگ حسین زاده از کشف 60عددگوشی موبایل و دو دستگاه دوچرخه در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت : متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین انتظامی شهرستان محمودآباد در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و نیاز به فوریت های پلیسی می توانند از طریق سامانه 110 با پلیس ارتباط برقرار کنند.


-----------------------------------------------------


دستگیری قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در جویبار 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری3 سوداگر مرگ و کشف 4کیلو و970 گرم تریاک خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهرام باقری درباره جزئیات خبر ، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت 3 قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت .

وی با اشاره به شناسایی متهمان که یک مرد و دو زن در حال رانندگی با خودروی شخصی بودند ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی خودروی متهمان را توقیف و وی را دستگیر کردند .

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ، خاطرنشان کرد : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودروی توقیفی متهمان 4کیلو و970 گرم تریاک را کشف کردند .

سرهنگ باقری در پایان با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد : اطلاعات و اخبار خود در رابطه با ارتکاب جرم افراد تبهکار و یا قانون شکنی ها را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------


كشف 6 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف یک دستگاه خودروی کامیون حامل6 تن چوب جنگلي قاچاق خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" درتشريح اين خبر ، بیان داشت : ماموران انتظامی در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا ، با انجام اقدامات اطلاعاتی یک دستگاه کامیون حامل چوب های قاچاق را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی ، افزود : ماموران در بازرسی خودروی توقیفی 6 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان برداشت شده بود،را کشف کردند.

سرهنگ فرهودی با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی چوب در این ماموریت ، افزود: ماموران انتظامی خودروی کامیون را  پس از توقیف به پارکینگ ارسال کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد :در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------


اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری 

فرمانده انتظامي شهرستان ساری از اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و گشت های شبانه پاکسازي مناطق آلوده و جرم در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش پايگاه خبري پليس،سرهنگ "ناصر علی صفر پور" گفت: در راستاي افزايش احساس امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت پاکسازي مناطق آلوده وجرم خیز با بهره گيري حداکثري از توان انتظامي و عملياتي در این شهرستان اجرا شد.

وي افزود: ماموران در اجرای این طرح موفق به دستگیری 15 سارق و کشف 24 فقره سرقت در این شهرستان شدند.

وی از دستگیری 10 توزیع کننده مواد مخدر و 15 نفر متهم تحت تعقیب نیز خبر داد و گفت: این افراد به همراه اموال مکشوفه تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ"صفرپور"با اشاره سایر دستاوردهای این طرح بیان داشت:در این راستا 23 خودرو و 4موتورسیکلت متخلف نیز توقبف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از همكاري، مشاركت و همدلي صميمانه مردم و مسولان در برقراري نظم و امنيت تقدیر و از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ، مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع رسانی و پلیس را در دستگیری مجرمان یاری رسانند.


-----------------------------------------------------


پایان عربده کشی های اوباش سابقه دار در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یکی از اوباش سابقه دار که اقدام به برهم زدن نظم عمومی در آن شهرستان کرده بود، خبر داد. 

سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر عربده کشی و سلب آسایش شهروندان توسط یکی از اوباش سابقه دار در شهر گتاب، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل متهم که در حال عربده کشی، قدرت نمایی با سلاح سرد و سلب آسایش مردم بود به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشت که در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان این که پلیس اجازه قدرت نمایی به اوباش را نمی دهد، خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.


-----------------------------------------------------


کشف موتور سیکلت میلیاردی قاچاق در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" در تشریح این خبر بیان داشت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا ماموران پلیس اطلاعات با انجام اقدامات پلیسی یک موتورسیکلت قاچاق با برند خارجی را در حال تردد در یکی از محورها شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه موتورسیکلت را متوقف و راکب آن را دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، با اشاره به این که موتورسیکلت متوقف شده فاقد هرگونه مجوز گمرکی و تردد بوده ، گفت: در این رابطه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ صفرپور ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 6میلیارد ریال عنوان کرد و در خاتمه، اظهار داشت: نیروی انتظامی با پدیده شوم قاچاق که با تولیدات داخل در تعارض بوده و به نفع اقتصاد داخلی نبوده به جد مبارزه می کند،و منتظر دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در این زمینه می باشد.


-----------------------------------------------------


بدگویی والدین و مشکلات روانی فرزندان 

بدگویی و بددهنی والدین از همدیگر در مقابل فرزندان معضلی است که طبقه اجتماعی نمی شناسد و در سایه نبود مهارت فرزندپروری نمود می کند... 

بدگویی و بددهنی پدر و مادر مهم‌ترین مشکل کودکان در جامعه است، والدین راه و شیوه‌های درست تربیتی را نمی‌دانند و از روش‌های نادرست مانند تهدید، دعوا، تحقیر و سرزنش، بدگویی از همدیگر استفاده می‌کنند.

بدگویی و بددهنی والدین از همدیگر در مقابل فرزندان معضلی است که طبقه اجتماعی نمی شناسد و در سایه نبود مهارت فرزندپروری نمود پیدا می کند، معضلی که شواهد نشان می دهد معمولاً در این مواقع یکی از والدین، بچه‌ها را به طرف خود جذب می‌کند و با بدگویی پشت سر آن یکی، سلامت روانی بچه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

این شیوه فرزندپروری مستبدانه نه تنها تربیت کننده فرزند نیست بلکه آثار سویی بر زندگی حال و آینده او می گذارد و گاه به فرار از خانه، خودکشی و جنایت در دوره های بعدی زندگی منجر می شود.

این‌که مادر هرگز در نزد فرزندان نباید از پدرش بدگویی و انتقاد کند و پدر هم همینطور؛ باید در نظر داشت که فرزند خردسال قاضی نیست که بین مادر و پدرش به قضاوت بنشیند و حکم صادر کند؛ لذا وقتی فرزند نزد مادر است، مادر به لحاظ ناراحتی‌ها و دلگیری‌ها، نباید پدرش را متهم و محکوم و از او با زبان تند و کلام زشت یاد کند.

اگر پدر هم شیوه نامطلوب بدگویی از مادر را داشته باشد یقینا فرزند دچار تعارض روانی و پریشانی عاطفی شده، به‌تدریج نسبت به هر 2 نفر احساسی ناخوشایند و تدافعی پیدا می‌کند، پس از این حالت کودک به لحاظ احساس سردی که پیدا می‌کند، بودن در کنار والدین برایش ناخوشایند می‌شود و تمایل دارد که بیشتر تنها باشد یا در کنار کسانی باشد که زبانی جز تایید و تکریم نداشته باشند.

تخريب شخصيت هر کدام از والدين در مقابل کودک، علاوه بر ويران کردن امنيت عاطفي و آرامش کودک، موجب پايين آمدن اعتماد به نفس و از بين رفتن شادماني و احساس رضايت در او خواهد شد.

همچنين وقتي يک از همسران ديگري را به باد انتقاد مي گيرد زمينه بي احترامي و سرپيچي از والدين در فرزندان تقويت مي شود، در اين خانه کسي حرف پدر را نمي خواند و مادر احترامي نخواهد داشت، همچنین فرزندان از فرد بدگو بیشتر احساس بد و تنفر خواهند داشت و بیشتر اوقات نتایج بالعکس اثر خواهند داشت.

يادمان باشد ويران کردن شخصيت همسر موجب ويران کردن نقشهاي ديگر او نيز خواهد شد.

تهیه کننده: مطهره مهدوی- مددکار اجتماعی کلانتری 13 سوادکوه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار