فرماندار قم گفت: در روز نخست نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۶ تَن برای نام‌نویسی در این انتخابات اقدام کردند که ثبت‌نام دو تن قطعی شده‌است.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 03 April 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری اضافه کرد: این دو تن نیز از حوزه انتخابیه استان تهران هستند؛ چون برابر قانون، شهرستان قم می‌تواند برای استان های دیگر (خراسان رضوی، تهران و مازندران) هم در حوزه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کند.  

وی گفت: ثبت‌نام از داوطلبان دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تا ساعت ۱۸ روز ۱۹ فروردین ماه جاری ادامه دارد و داوطلبان می توانند با مراجعه به فرمانداری قم و یا از طریق برنامه موبایلی یا نسخه رایانه‌ای اقدام به ثبت نام کنند.   

وی افزود: بنا بر اعلام اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور؛ علاوه بر قم، داوطلبان ثبت‌نام در هر یک از حوزه‌های انتخابیه استان های تهران، خراسان رضوی و مازندران هم می‌توانند با مراجعه به فرمانداری قم در انتخابات دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کنند.

حیدری اضافه کرد: داوطلبان باید در زمان مراجعه به محل ثبت‌نام اصل و رونوشت (کپی) شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی، ۲ قطعه عکس ۴*۶ را به همراه داشته باشند و نسبت به تکمیل فرم پرسش‌نامه اقدام کنند.

آیت‌الله محمد یزدی در نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که دوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد، از حوزه انتخابیه استان قم کاندید و منتخب این انتخابات شد؛ وی ۱۹ آذرماه سال ۱۳۹۹ به دلیل کهولت سن به دیدار حق شتافت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه (۱۶ فروردین‌ماه جاری) شروع می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) به مدت ۷ روز ادامه دارد.

وی افزود: ثبت نام در این انتخابات نیز به چهار روش؛ یک روش حضوری و سه روش غیرحضوری (دفاتر پیشخوان دولت، اپلیکیشین موبایل و نسخه رایانه‌ای) انجام می شود و تاکید می کنیم که داوطلبان از روش های غیرحضوری استفاده کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار