معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در ۷۲ ساعت گذشته ۳۷۵ مورد مثبت کرونا در ۳ شهرستان جنوبی فارس شناسایی شده که لار با ۱۰۲ مورد بیشترین تعداد مبتلا را داشته است.
کد خبر: ۹۵۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 07 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: وحید یگانه با بیان اینکه از امروز وضعیت لارستان و اوز از نارنجی به قرمز و وضع خنج از زرد به نارنجی تغییر پیدا کرده است، اظهار داشت: از آنجا که روز به روز به تعداد موارد مثبت ما اضافه می‌شد پیش‌بینی می‌کردیم که زودتر از اینها وضعیتمان قرمز شود.

وی عنوان کرد: براساس بررسی‌ها و نمونه‌گیری که از ابتدای سال جدید در هفته اول، دوم و در سه روز آخر انجام دادیم به جایی رسیده بودیم که در سه روز آخر 50 درصد تست‌های ما نسبت به هفته اول و دوم اضافه شده و بالطبع موارد مثبتمان هم اضافه شده بود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در 72 ساعت گذشته 1335 تست کرونا انجام شده که از این بین 375 مورد مثبت شناسایی شده است، افزود: از این 375 تست مثبت لار با 102، جویم با 42، اوز با 38، عمادشهر با 26 و خنج با 20 مورد مثبت شهرهایی هستند که بیشترین موارد مثبت را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که صبح از واحد واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان انجام شد حجم مراجعه مردم به این واحد برای انجام تست کرونا بسیار زیاد است، عنوان کرد: امروز یک مورد فوتی کودک 12 ساله در لار داریم که بر اثر کرونا در بیمارستان شیراز فوت شده که کم سن و سال‌ترین فوتی ما در 7 ماه اخیر است.

یگانه با اشاره به تکمیل ظرفیت هر دو بخش مراقبت‌های ویژه کرونا در بیمارستان لار افزود: به دلیل اینکه در آماده‌باش هستیم بالای 30 تخت به ظرفیت بخش کرونا اضافه کردیم که این بخش آماده پذیرش بیماران است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا در روزهای آینده بر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها‌ اضافه می‌شود، اظهار امیدواری کرد که جنوب فارس با کم‌ترین آسیب‌ها و تلفات از پیک چهارم بیماری کرونا عبور کند.

 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان عنوان کرد: با وجود اینکه به صورت مداوم بر عدم برگزاری مراسم عروسی، عزا، تجمعات، دورهمی‌‌ها تاکید شد ولی با آمدن نوروز دورهمی‌ها افزایش یافت و در این شرایط طبیعی بود که موارد مثبت بیماری افزایش یابد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونای جهش یافته در منطقه و سرعت سرایت این بیماری از مردم درخواست کرد که در صورت ارتباط با فرد مبتلا حتی با کوچک‌ترین علائم به پزشک خانواده مراجعه کنند و گفت: الان کرونایی که شیوع پیدا کرده به قطع و یقین کرونای انگلیسی است که با توجه به شدت واگیری و درگیری زیاد از ابتدا بیمار باید در فاز درمان برود.

وی خاطرنشان کرد: تاکید داریم که مردم در خانه بمانند، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی رارعایت کنند تا بتوانیم پیک چهارم بیماری را مدیریت کنیم اگر چه در پیک چهارم درصد بستری‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار