مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: امسال در برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان با جدیت بیشتری برخورد می شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 08 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ابراهیم دارایی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان کرمانشاه از مشکلات مرتبط با تغییر کاربری اراضی به عنوان یکی از مشکلات پیش روی بخش کشاورزی شهرستان یاد کرد و افزود: امسال در برنامه داریم تا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان برخورد جدی تری داشته و 200 هکتار از ساخت و سازهای غیرمجاز مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی را تخریب کنیم.

دارایی اضافه کرد: سال گذشته 650 مورد برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی داشتیم که منجر به آزاد سازی 136 هکتار از اراضی شهرستان شد، ضمن اینکه موفق شدیم از احداث باغ در سطح 20 هکتار از اراضی دیم شهرستان جلوگیری کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه با انتقاد از اختصاص انشعاب آب، برق و گاز به ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: به هیچ وجه نباید به این واحدهای غیرمجاز انشعاب داده شود و هر طور شده باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

دارایی در ادامه با اشاره به کسری 118 میلیمتری بارندگی های سال زراعی جاری در حوزه شهرستان کرمانشاه، گفت: بر اساس آمارهای موجود در سال زراعی گذشته تا همین وقت از سال 421 میلی متر بارندگی در شهرستان کرمانشاه ثبت شده بود، در حالیکه این میزان امسال 303 میلیمتر بوده که البته همین حجم از بارندگی هم پراکندگی مناسبی در شهرستان نداشته است.

دارایی با بیان اینکه مزارع گندم مناطقی مثل سرفیروزآباد و ماهیدشت از کمبود بارش آسیب دیده اند، گفت: در بقیه مزارع شهرستان کمتر آسیب داشته ایم و در صورت تداوم بارش ها امیدواریم بتوانیم حداقل مزارع آبی گندم را حفظ کرده و نگذاریم دچار تنش خشکی شوند.

دارایی اشاره ای هم به انجام مبارزه با علف های هرز در سطح 134 هزار هکتار از مزارع غلات آبی شهرستان کرمانشاه داشت و گفت: حدود 200 هزار هکتار غلات آبی داریم که تلاش می کنیم با انجام مبارزه با علف های هرز مانع از افت عملکرد این مزارع شویم.

دارایی اشاره ای هم به اقدامات خوب انجام شده برای توزیع کود بین کشاورزان داشت و گفت: در حالیکه در سال گذشته در مجموع 3600 تن کود بین کشاورزان توزیع کردیم امسال سهمیه 4200 تنی را برای شهرستان گرفته‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار