فرماندار تبریز گفت: شهرستان تبریز در وضعیت قرمز قرار دارد و دستورالعمل شرایط قرمز را از امروز با جدیت اجرا خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 08 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، بهروز مهدوی امروز در گفغت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه آیین‌های مذهبی و فرهنگی در وضعیت قرمز تعطیل است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نیازمند همراهی مردم هستیم و لذا مراسمات جمعی در ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و برای شب‌های قدر، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مهدوی با بیان اینکه خودروهای سواری غیربومی ۴۸ ساعت فرصت دارند تبریز را ترک کنند، در خصوص محدودیت‌های تردد گفت: در داخل شهر اتوبوس‌های BRT و اتوبوس‌های خط واحد به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود، تاکسی‌ها با حداقل ظرفیت و مترو با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد و همچنین خروج خودروهای سواری شخصی بومی از تبریز و ورود خودروهای سواری شخصی غیربومی به تبریز ممنوع می‌باشد.

 

وی ادامه داد: آرامستان‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها تعطیل خواهند بود و غذاخوری‌ها نیز فقط به صورت بیرون بر اجازه فعالیت دارند. ادارات و سازمان‌های خدمات رسان نیز باید با ۵۰ درصد ظرفیت و سایر ادارات و شرکت‌ها با یک سوم پرسنل فعالیت کنند.

 

فرماندار و رییس ستاد کرونای شهرستان تبریز در خصوص جزئیات گروه شغلی یک، که در شرایط قرمز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: گروه شغلی یک شامل تمام گروه‌های امدادی و درمانی، گروه‌هایی که برای تامین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین، خدمات اضطراری می‌شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهای قرمز، از زمان اعلام این وضعیت باید مشاغل گروه شغلی دو شامل بوستان‌ها، مراکز تفریحی، پاساژها، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ (مال‌ها)، بازارهای موقت روز و محلی، مراکز شماره گذاری و خرید و فروش خودرو، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی، فرش و موکت، کفپوش، لوازم خانگی، حوله، مبلمان، در و پنجره، لوازم کادویی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب و محصولات فرهنگی، آتلیه عکاسی، مشاوران املاک، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، باشگاه‌ها و مراکز فروش ملزومات بدنسازی، مراکز فروش انواع پوشاک، طلا و جواهر، نقره، کالاهای دست دوم، سمساری‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی پزی‌ها، مراکز فروش آب میوه بستی و مشاغل مشابه و آموزشگاه‌های رانندگی باید تعطیل باشند.

 

مهدوی گفت: مشاغل گروه سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، بنگاههای املاک و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری باید تعطیل باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار