دکتر محمدعباسی در جمع نخبگان سیاسی و جوانان استان اصفهان:
قرارگاه انتخاباتی سلام در راستای منویات مقام معظم رهبری  در خصوص حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات اقدام به برگزاری سلسله نشست های همگام با انتخابات 1400 با حضور کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نموده است. در اولین جلسه از این سلسله نشست ها قرارگاه انتخاباتی سلام میزبان محمد عباسی وزیر اسبق دولت‌های نهم و دهم بود. این نشست به علت شرایط کرونایی با حضور تعداد محدودی از نخبگان و جوانان انقلابی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 09 April 2021

تحول در مدیریت و بهبود در اقتصاد ملی محصول گفتار مدیران نیست بلکه محصول اقدام و عمل آنان است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰  با بیان این مطلب گفت: اقدام و عمل در رونق بخشی فضای کسب و کار و ایجاد آرامش ملی در فضای عمومی مدیریت کشور هنر دولتمردان است .

محمد عباسی اظهار کرد: انتظار عمومی مردم به هدایت درست امور جاری و روزمره‌شان از سوی دولتمردان موضوع عجیبی نیست که امروز با ادبیات بهانه جویانه و فرافکنانه از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنند و فراموش کنند با علم به وجود مشکلات متراکم و سختی کار کشورداری، یک زمانی برای کاندیدا شدن و گرفتن رای از مردم اظهار میداشتن : ( ولله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور راه حل نداشت من کاندیدا نمی شدم !!

وی تاکید کرد: امروز پس از قریب ۸ سال وعده سامان دهی و تدبیر ! به جای پاسخگویی و ارایه کارنامه عملکرد اجرایی و گزارش به ملت عزیز ایران، تازه به فکر طرح رفراندم و... افتاده اند .

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ با اشاره به مشکلات مردم افزود: مسائل اجتماعی و اساسی کشور و دغدغه های مردم، جای آزمون و خطا نیست و مشکلاتی که گریبانگیر مردم شده است، قطعا با این فرصت سوزی‌ها و حاشیه‌های کلامی در ماه‌های پایانی نیز بی سرانجام رها خواهد بود و دردی از مردم حل نخواهد کرد، چاره کار در تغییر نگاه و توجه به ظرفیت‌های داخلی، اعتماد به جوانان توانمند و باانگیزه کشور، مدیریت مقتدرانه، عالمانه و با برنامه است.

مشارکت موضوع اصلی انتخابات است

محمد عباسی با بیان اینکه مهمترین موضوع بیش از اینکه چه کسی رای می آورد این است که چه میزان مشارکت صورت گرفته گفت: بعد از حضور پرقدرت در انتخابات مسئله چه کسی در راس تصمیم گیری قرار می گیرد از اولویت برخوردار است.

نخستین وزیر ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: مشارکت اصلی ترین موضوع انتخابات است باید جامعه را قانع کنیم که حضور نداشتن در انتخابات و جا خالی کردن وضعیت را بدتر خواهد کرد.

 به گفته عباسی انتخابات اثرگذارترین فرآیند برای آینده هر کشور است و نباید از این مسئولیت اجتماعی سیاسی غفلت شود.

این سیاستمدار عنوان کرد: اگر به دنبال اقتدار هستیم این اصل عاریه گرفتنی و یا خریدنی نیست و بدون شک با نرم کردن دل دشمن اقتدار به وجود نمی آید باید برخاست و وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه امید بزرگترین موضوع تفکر شیعه بوده و پس از سال ها به ما سپرده اند و در حال حاضر از آن استفاده می کنیم خاطر نشان کرد: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه های دشمن و سم پاشی های موجود باید هوشیار بود تا فضایی ایجاد نشود که اصلاح آن غیر ممکن باشد.

این استاد دانشگاه توجه به ظرفیت جوانان و به خصوص نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده را در ادامه حیات هر کشوری ضروری دانست اذعان کرد: اینکه نسل جوان گمان کند هیچکس به فکر او نیست بسیار خطرناک است و ضرورت دارد دولت از این قشر حمایت و اعتماد را در این میان بارور کند تا شاهد رشد و تعالی در جامعه باشیم.

او تاکید کرد: در دولت دهم شاهد برخی از رخدادهای امید بخش بوده ایم به طور مثال توانستیم شاخص و جایگاه ورزشی کشور تا حد زیادی ارتقا دهیم موضوعی که به نظر عده ای زیادی غیرممکن بود اما هدف های پیش بینی شده محقق شد و در آینده نیز می توان به اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده امیدوار بود.

عباسی در ادامه گفت: بدون شک نماینده ای از قلب مردم می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد که سابقه و تجربه حضور در لایه های مختلف شهرستانی و استانی و سپس فراتر از آن کشوری و بین المللی را داشته تا بتواند به موضوعات مختلف با دید بازتری نگاه کند.

 ارتباطات بی ضابطه با غرب کشور را تبدیل به مدینه فاضله نخواهد کرد

در ادامه عباسی با انتقاد از اینکه برخی گمان می کنند ارتباطات بی ضابطه با غرب راه حل برون رفت از مشکلات است اذعان کرد: هر کشور به دنبال منافع ملی خود است بارها در کشور تجربه شده است که اعتماد به دشمنان چه عواقبی می تواند در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی سلوکش این است که حاکمان همچون مردم زندگی کنند نه همچون پادشاهان جمهوری اسلامی با هر ذهنیت و جغرافیایی همه با هم برابر باشند و زمینه ها و بستر همکاری برای همه فراهم باشد.

وزیر ورزش و جوانان دولت نهم و دهم گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد سپرده های بانکی مربوط به 5 درصد مردم است و این موضوع نشان می دهد 90درصد مردم در حد معیشت یا کمتر از معیشت خود زندگی می کنند که ضرورت دارد به آن با جدیت پرداخته شود در چنین شرایطی نمی توان صحبت از عدالت داشت.

عباسی افزود: مشکلات را در جامعه بشماریم باید خودمان دست به کار شویم در جهت اصلاح آنها همت داشته باشیم به شرط تقویت اراده و امید به اصلاح این امر محقق می شود.

در ادامه وی توضیح داد: حفظ منابع اولویت اساسی است تا انتهای دولت دهم نقدینگی کشور 440 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در 8 سال اخیر به عدد 3هزار 400 میلیارد تومان رسیده است.

این استاد دانشگاه گفت: یکی از دلایلی که مشکل اقتصاد و جریان مربوط به عدالت در کشور ما حل نمی شود غفلت از جز 2 اصل 43 قانون اساسی است در این بند آمده نظام موظف است برای کسانی که توان کار دارند از طریق وام بدون بهره و هر راه دیگری شرایط را فراهم کنند در هر شرایط باید مسیری پیدا کند نه اینکه جوانان رها شوند و مغفول بمانند.

وی در پایان تاکید کرد برای کاندید شدن در انتخابات با هیچ چهره و شخصیت سیاسی و غیرسیاسی مشورت نداشته است و تنهادر راستای احساس مسئولیت به این میدان پای گذاشته است.

عکس:فاطمه عباسی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار