اما هنوز افرادی در فارس و خصوصا برخی شهرستان های جنوبی این استان هستند که حاضرند با وجود کرونا مجلس بزمشان را برپا و سور و سات ابتلا و مرگ عزیزانشان را مهیا کنند.
کد خبر: ۹۵۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: از ابتدای شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسمات و تجمعات یکی از علت‌های اصلی انتشار این بیماری شناخته شده است و به همین دلیل فعالیت تالارهای عروسی و عزا ممنوع اعلام شد.

اما هنوز افرادی در فارس و خصوصا برخی شهرستان های جنوبی این استان هستند که حاضرند با وجود کرونا مجلس بزمشان را برپا و سور و سات ابتلا و مرگ عزیزانشان را مهیا کنند.

انتشار فیلم‌های عروسی با دعوتی‌های فراوان بدون رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر استان فارس و خصوصا شهرستان‌های لامرد و مهر و بخش‌های گله دار و اسیر در فضای مجازی این سوال را مطرح می کند که آیا کرونا به این مناطق نفوذ نکرده یا سلامت مردم دستاویز خودخواهی برخی و یا کم کاری نهادهای متولی شده است.

تعطیلی تالارها هم دلیلی برای عدم برگزاری این مراسمات به ظاهر شادی نشده و برخی افراد در منازل شخصی و یا با برپایی سیاه چادرهایی اقدام به جشنی نامیمون با دعوت از کرونا می کنند.

مجوزی برای مراسم‌ها صادر نشده

بخشدار گله دار از توابع شهرستان مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قبل از تبدیل رنگ وضعیت شهرستان مهر به نارنجی اخطارهای متعددی درخصوص ممانعت از برگزاری مراسم عروسی در این منطقه صادر شد.

عباس مظاهری اضافه کرد: مشکل اصلی اینجاست که در حال حاضر بخشداری بصورت مستقیم مسئول کار نیست و اگر از برگزاری مراسمات ،تجمعات و عروسی در این شهر مطلع شویم باید همانند سایر مردم با دادستانی هماهنگ شود و این نهاد نیروی انتظامی را ملزم به رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر شرایط به گونه ای پیش رفت که نه تنها در این منطقه بلکه در استان فارس و کشور،مردم شرایط را سهل گرفتند و حتی کمتر از ماسک استفاده می کنند و برخی نیز به دلیل وضعیت مناسب آب و هوایی اقدام به برگزاری مجالس عروسی کردند.

وی با بیان اینکه بخشداری گله دار هیچ مجوزی برای برگزاری مراسمات،تجمعات و عروسی در ایام شیوع کرونا صادر نکرده است، گفت: در یکماه اخیر و خصوصا از زمان شروع سال جدید مجالس عروسی زیادی در شهرستان‌های مهر و لامرد برگزار شد.

بخشدار گله دار افزود: تنها راه حلی که اکنون در مواجهه با آنها وجود دارد این است که با هماهنگی اداره برق، برق محله یا خانواده ای که اقدام به برگزاری مراسم کرده اند قطع شود.

وی اظهار داشت: امروز در جلسه ستاد شهرستانی بیماری کرونا و شورای تامین مهر مقرر است که موضوع قطع برق متخلفین و برگزارکنندگان مراسمات عروسی برای اجرا مصوب شود.

مظاهری با بیان اینکه شخصا بارها موضوع برگزاری مراسمات و عروسی ها را به دادستانی این شهرستان اطلاع داده،گفت: قانون دقیق و اجرایی در این زمینه وجود ندارد که برخورد با این متخلفین چگونه باشد.

وی ادامه داد: دادستانی همکاری لازم را برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی در گله دار دارد اما نیاز به همکاری همه‌جانبه دیگر بخش‌ها احساس می‌شود.

شهرستان مهر در جنوب استان فارس واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار