مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای راه‌اندازی ۸۵ تخت ICU جدید در مراکز درمانی کرمانشاه، ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۵۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،تورج شیرزادیان امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای راه‌اندازی ۸۵ تخت ICU جدید در مراکز درمانی کرمانشاه، ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این تخت‌ها در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و فارابی راه‌اندازی شده است، گفت: در این مدت ۱۷ دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی و یک مخزن اکسیژن مایع ۲۰ تنی با بیش از هزار عدد کپسول اکسیژن به ارزش ۳۷ میلیارد تومان برای مراکز درمانی استان تامین شده است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: سه دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر به ارزش ۶ میلیارد تومان با کمک وزارت نفت خریداری شده و در پیک قبلی کرونا که تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسید مشکل حادی در زمینه تامین اکسیژن نداشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی کرونا در این رابطه تاکنون هشت دستگاه بی‌خطرساز پسماند تامین شده و قرارداد خرید پنج دستگاه بی‌خطرساز دیگر نیز به ارزش ۶ میلیارد تومان بسته شده است.

شیرزادیان اضافه کرد: با توجه به اینکه لازمه تشخیص کرونا استفاده از دستگاه سی.تی.اسکن است به همین منظور اخیراً پنج دستگاه سی.تی.اسکن به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده و تعداد دستگاه‌های سی.تی.اسکن مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ۱۶ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات سرمایشی بیمارستان‌ها و ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مصرفی از جمله ۱۰ میلیون عدد ماسک سه لایه، ۲۰۰ هزار عدد شیلد، ۶۰۰ هزار گان و لباس حفاظتی، ۲۳ میلیون جفت دستکش معاینه و ۲۵۰ هزار سواپ نمونه‌گیری و کیت تشخیصی هزینه شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار