ذخایربرفی سد‌های آذربایجان غربی ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۵۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 14 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: ذخایر برفی و آبی تامین کننده سدهای استان در سال آبی جاری به شدت کاهش یافته و در برخی موارد به نصف سال گذشته رسیده است.

رهبردین بابیان اینکه  یکی از مهمترین عوامل  تامین کننده آب سدهای استان، ذخایر برفی است افزود: این رقم امسال با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۳۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته، میزان ذخیره برفی در آذربایجان غربی ۴۵۸ میلیون مترمکعب بود.

 

طمعاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در خصوص ورودی مخازن هفت سد حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: این رقم در سال جاری۸۸۰ میلیون مترمکعب بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب ورودی به سدها ثبت شده بود.

رهبر دین همچنین از کاهش ورودی آب در فروردین امسال به پشت سدهای آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: تاکنون فقط ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب در این ماه وارد سدهای استان شده که بسیار کمتر از پیش بینی هاست.

 

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته، حداکثر میزان ورودی آب به سدهای استان در حوضه دریاچه ارومیه به ۱۳۰ میلیون مترمکعب خواهد رسیدافزود: در حال حاضر میزان آب موجود در پشت سدهای آذربایجان غربی۱۵ درصد کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: برای حوزه آب شرب و کشاورزی در استان، ذخیره ۸۷۸ میلیون مترمکعب آب ضروری است که با توجه به این امر، در صورت رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه، با مشکل در این بخش مواجه خواهیم شد.

از۱۴ سد آذربایجان غربی  هفت سد در حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار