مراد فتحی :
مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: جشن‌های گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان امسال در قالب گلریزان‌های تلویزیونی و فضای مجازی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 14 April 2021
به گزارش تابناک کردستان، مراد فتحی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه‌های کردستان با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در زندان‌های کشور و استان با دو طیف زندانی جرائم غیرعمد و جرائم عمد طرف هستیم و معتقدیم هیچ انسانی مجرم بدنیا نمی‌آید و خرده فرهنگ‌ها، تربیت خانواده و محله و ... منجر به ورود افراد به چرخه جرم خواهد شد.

وی با بیان اینک جرائم غیرعمد در زندان‌ها محکومیت‌های مالی هستند که جرمی مرتکب نشده‌اند، اما بدلیل ورود به بازار کسب و کار ورشکست شدند و یا گرفتار مشکلات مالی شده‌اند، افزود: این دسته از زندانیان جرائم غیرعمد به دلیل دلایل مالی وارد زندان شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مردم کردستان هر سال در ماه رمضان به یاری زندانیان جرائم غیرعمد می‌شتابند و در جشن گلریزان شرکت می‌کنند و امسال نیز دست یاری به سوی مردم نیک اندیش دراز می‌کنیم تا شاهد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باشیم.


مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به اینکه ۲۳۴ زندانی جرائم غیرعمد استان سال گذشته با کمک مردم نیکوکار کردستان آزاد شدند، افزود: برای آزادی این زندانیان ۳۶ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد.

فتحی اضافه کرد: سال گذشته ۱۹۷ نفر نیز از طریق صلح و سازش آزاد شدند که از این تعداد ۱۹ نفر قصاص نفس بودند.

وی گفت: امسال ۱۸۳ زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک مردم و خیرین استان هستتند تا به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

وی با اشاره به میزان محکومیت مالی ۱۸۳ زندانی جرائم غیرعمد استان بیان کرد: این افراد با بدهی مالی قریب به یکصد میلیارد تومان نیازمند حمایت مردمی هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان یادآور شد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا از سال گذشته امکان برگزاری جشن گلریزان بصورت فیزیکی نبود، اما با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های استان در فضای مجازی زمینه جذب کمک‌های مردمی فراهم می‌شود و جشن گلریزان به صورت روزانه در صدا و سیما و فضای مجازی پخش خواهد شد.

فتحی از رسانه‌ها خواست با آگاه‌سازی مردم زمینه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنند و با فرهنگسازی درست زمینه کاهش مراجعه مردمی به مراجع قضایی را فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه کمک به خانواده زندانیان نیز از سوی کمک‌های مردمی انجام می‌گیرد، گفت: کمک‌های مردمی به انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان در قالب بسته‌های معیشتی، اجاره مسکن، کمک نقدی، خرید تبلت برای فرزندان زندانیان توزیع می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان به اعطای گواهینامه حرفه‌آموزی به زندانیان خبر داد و بیان کرد: دو هزار و ۶۳۰ نفر از زندانیان با شرکت در دوره آموزش فنی حرفه‌ای موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شدند.

فتحی اعلام کرد: اشتغالزایی و آموزش مهارت از اقدامات ارزشمند زندان‌های کردستان است که زمینه ورود افراد زندانی به بازار کار را بعد از آزادی فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از زندانیان استان مشغول به اشتغال مولد هستند.

وی به جلسات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۲۲۲ مورد در زندان‌ها و دادسرا‌های محاکم قضایی به صورت الکترونیکی دادرسی شدند.

مدیرکل زندان‌های کردستان از حضور ۲۵ ماموستا در زندان‌های استان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی میان زندانیان اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم، تفسیر قرآن، صوت و لحن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار