مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت:کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان و شهری مطرح و خطر کم آبی و خشکسالی کشورمان را تهدید می کند و موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب توسط همه مردم می باشد.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 15 April 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری گفت: با توجه به افزایش دما و بحث شیوع بیماری کرونا و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و روند افزایش میزان مصرف آب توسط شهروندان در صورتی که شهروندان در مصرف آب مدیریت نکنند، احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید کرد: ایران در زمینه سرانه مصرف آب خانگی در بین کشورهای مختلف رتبه بالایی دارد و این امر متناسب با ذخایر آبی کشور نیست.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و بالا رفتن میزان مصرف آب شرب شهروندان در ایلام افزایش رشد مصرف آب نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

تیموری تصریح کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم به وجود نیاید باید متوسط سرانه مصرف آب به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز و مطابق الگوی تعریف شده برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام اضافه کرد: در شرایط فعلی قطعی آب به‌طور گسترده و عمومی نداریم، اما در بعضی مناطق شهر ایلام با افزایش شدید مصرف مواجه بودیم که منجر به افت فشار بخصوص در طبقات بالای ساختمان‌ها شده بود.

وی تاکید کرد: مهمترین راهکارهای مناسب در مصرف صحیح آب شرب خانگی، کنترل لوله‌ها، اتصالات و شیرهای آب به طور مرتب جهت جلوگیری از هر گونه هدررفت آب، کاهش زمان استحمام و استفاده از سردوش کم مصرف، استفاده از ظرفیت کامل ماشین ظرف شویی و لباسشویی، جلوگیری از مصارف غیر ضروری همچون شستن حیاط، ماشین، کوچه و معابر، عدم آبیاری فضای سبز با آب شرب و غیره است.

تیموری با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی در مصرف آب تصریح کرد: با توجه به بحران آب در سالجاری، رسانه ها در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل مربوط به آب و اشاعه رفتار صحیح مصرف آب نقش به سزایی را ایفا می کنند.

مدیرعامل آبفای ایلام از شهروندان خواست، توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند و این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین یاری نمایند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار