عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگ‌ترین ظلم منع از احیای مساجد و در نقطه مقابل بزرگ‌ترین خدمت دولت اسلامی احیای مساجد است و مساجد باید محور تمامی فعالیت‌ها به ویژه رزمایش همدلی و مواسات باشد.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ابتدای آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که امروز بدون حضور جمعیت و با پخش از بسترهای رسانه‌ای در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با ارائه نکات تفسیری و تبیین شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم اظهار کرد: دولت اسلامی برای استقلال کشور در سایه توکل بر خداوند متعال تلاش می‌کند چراکه توحید زیربنای ادیان توحیدی و ثمره آن نیز توکل بر خداوند است.

وی افزود: ثمره توکل قطع وابستگی به مستکبران است و نقطه متقابل توکل نیز، گدایی از مستکبران و ذلیل شدن مقابل زورگویان عالم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام فرموده‌اند هر فردی می‌خواهد از همه مردم با تقواتر باشد باید بر خداوند توکل کند و معنای توکل بر خداوند این است که بدانیم نفع و ضرر ما به دست مخلوق نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از ثمرات توکل؛ صبر و استقامت است چراکه اهل توکل در برابر سختی‌ها مقاوم می‌شوند و ثمره دیگر توکل، افزایش قدرت است که موجب استقلال در برابر مستکبران می‌شود.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های دولت اسلامی را توکل و ایستادگی برابر زورگویان و دست‌یابی به استقلال دانست و تصریح کرد: دیگر شاخصه دولت اسلامی تلاش برای احیاء و محوریت بخشیدن به مساجد است چراکه بزرگ‌ترین ظلم منع از احیای مساجد و در نقطه مقابل بزرگ‌ترین خدمت دولت اسلامی احیای مساجد است و مساجد باید محور تمامی فعالیت‌ها به ویژه رزمایش همدلی و مواسات باشد.

ابوالقاسم دولابی خاطرنشان کرد: حکمت جهاد و فلسفه جنگ توسط قرآن بر اساس حفظ مساجد ذکرشده است و باید مراکز دینی حفظ شود حتی اگر جهاد شود و عده‌ای نیز به شهادت برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دولت اسلامی نباید نسبت به مساجد بی‌تفاوت باشد و دولت‌ها موظف هستند مساجد را احیا کرده و آن‌ها را محور محله‌ها، مناطق و شهرها قرار دهند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم افرادی که عهد خداوند و پیوندهایی که باید برقرار شود را قطع کنند زیانکار خواهند بود به همین خاطر دولت اسلامی موظف است در خصوص افزایش جمعیت و گسترش پیوند اقوام تلاش کند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: صله‌رحم باعث افزایش عمر شده و تکافل اجتماعی ایجاد می‌کند و معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی تأکید کرد: دولتی که با تقلید از فرهنگ غرب و سبک زندگی مدرنیته روابط خویشاوندی را نابود کند دولتی زیانکار خواهد بود در حالیکه دولت اسلامی موظف است بسترهای اجرایی گسترش ارتباطات خویشاوندی را فراهم کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار