دادستان کرمانشاه:
دادستان کرمانشاه از تلاش ها برای مقابله جدی با کاربری های غیر مجاز در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 18 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن تاکید بر صیانت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در حوزه‌های منابع طبیعی، اراضی کشاورزی، مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و ...، اظهار کرد: در این راستا و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه طی سال گذشته جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال استان به صورت مکرر و با حضور اعضای برگزار شد و اقدامات مهمی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه مقابله با تغییرکاربری اراضی و باغ علاوه بر شناسایی و تشکیل پرونده کیفری برای افرادی که در زمینه زمان خواری اشتهار دارند، طی سال ۱۳۹۹ با صدور ۷۵۶ مورد دستور موقت، از ۱۵۱ هکتار از اراضی زراعی استان رفع تصرف شد.

دادستان کرمانشاه بااشاره به رشد چند برابری اعاده به وضع سابق اراضی تغییر کاربری شده در استان طی سال گذشته نسبت به مشابه ماقبل آن، افزود: طی سال گذشته در حالی ۱۵۱ هکتار از اراضی استان اعاده به وضع سابق شد که در مدت زمان ۱۰ سال ماقبل آن تنها ۶۲۵ مورد معادل ۱۶۴ هکتار از اراضی اعاده شده بود.

این مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع آبی در جامعه، عنوان کرد: بر این اساس طی سال گذشته دستگاه‌های ذیربط اقدام به ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط آحاد جامعه کردند که امیدواریم برای سال‌جاری هم این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

وی در ادامه به مجوز‌هایی که برای تاسیس گلخانه صادر می‌شود، اما هیچگاه گلخانه‌ای هم تاسیس نمی‌شود اشاره کرد و گفت: گا‌ها برخی افراد که مجوز تغییر کاربری برای تاسیس گلخانه را می‌گیرند، پس از اخذ مجوز اقدام به تبدیل و قطعه بندی اراضی جهت فروش برای ساخت ویلا می‌کنند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: بنابراین از دستگاه‌های متولی درخواست کردیم تا تمام مجوز‌هایی را که با این منظور طی پنج سال اخیر صادر کرده اند را مورد بررسی قرار دهند و درصورتی که با این مجوز اقدام تغییر کاربری انجام شده بود، برخورد لازم صورت گیرد.

کرمی در خاتمه گفت: همچنین از سال گذشته گشت‌های سیار امور اراضی را در استان راه اندازی کردیم و به واحد‌های مسکونی و صنفی که به طور غیرمجاز و برخلاف ضوابط و مقررات اجرایی عمل کرده اند، برخورد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار