مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: برای کشاورزانی که گیاهان دارویی کشت می کنند، ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود ۴ درصد پرداخت می شود.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 20 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش با اشاره به این که این تسهیلات ارزان به منظور حمایت و تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی کم آب بر پرداخت می‌شود، افزود: به ازای هر هکتار زمین، حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که بازپرداخت آن یک ساله و چند ساله است، ضمن اینکه محدودیتی برای سطح زیر کشت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب امضای تفاهم نامه مابین معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شود، ادامه داد: متقاضیان جهت استفاده از این تسهیلات می‌توانند درخواست خود را در سامانه سیتا به آدرس www.cita.maj.ir ثبت کنند.

سرخوش افزود: در این طرح، رقم‌های سیاه دانه، آویشن، اسطوخودوس، سرخارگل، زیره سبز، گل گاو زبان، زنیان، رازیانه، گل همیشه بهار، گل محمدی و زعفران دارای اولویت کشت بوده که از بین متقاضیان طرح، فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و افرادی که اقدام به کشت گیاهان دارویی به صورت ارگانیک و مکانیزه و نیز کشت نهاده‌های با اصالت می‌کنند و همچنین افرادی که بر اساس کشاورزی قراردادی فعالیت می‌کنند در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۲، توسعه کشاورزی یعنی تبدیل زمین‌های دیم به آبی و زراعی به باغی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ممنوع است، گفت: این تسهیلات فقط برای کشت گیاهان دارویی کم آب بر در زمین‌های دارای حق آبه پرداخت می‌شود و زمین‌هایی که نیازمند تخصیص آب جدید هستند فاقد شرایط دریافت تسهیلات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار