رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان درباره وضعیت شیوع کووید 19 گفت: روند ابتلا و بستری در آذربایجان غربی با شیب ملایم در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۵۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 27 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛دکترعلی احمد آقاپور درباره فصل بهار افزود: با توجه به اینکه فصل بهار بدترین فصل برای جهش ویروس به شمار می آید، احتمال جهش ویروس و ایجاد گونه جدید در کشور وجود دارد.

وی درباره اهمیت استفاده از ماسک در کنترل اپیدمی بیان کرد: مهم ترین بحث در پیشگیری، استفاده از ماسک است. استفاده 50 درصدی مردم از ماسک اصلا قابل قبول نیست و اگر می خواهیم اپیدمی کنترل شود، استفاده 90 درصدی از ماسک مورد انتظار ما می باشد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان افزود: رعایت فاصله گذاری و همچنین وجود تهویه مناسب در اماکن از جمله موضوعات مهمی است که در پیشگیری از ابتلای بیماری مطرح است و باید این موارد با توجه ویژه ای رعایت شود.

دکتر آقاپور درباره اهمیت واکسیناسیون ابراز کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن واکسنی است که به دستتان می رسد. ممکن است در هر یک میلیون دوز تزریقی 4 نفر به واکسن تزریقی عوارض نشان دهند که این رقم در مقابل عوارض افراد مبتلا به بیماری کرونا بسیار اندک است.

وی درباره واکسیناسیون افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی براساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام می دهد. در آذربایجان غربی تمامی اینترن ها و رزیدنت ها واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار