مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری، حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های گوشتی استان صورت گرفته است .
کد خبر: ۹۶۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 30 May 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری، حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های گوشتی استان صورت گرفته است که با توجه به این میزان جوجه ریزی، روزانه ۳۰۰ تن گوشت مرغ در سطح بازار استان توزیع و عرضه خواهد شد.

یحیی خلیلی در جلسه کمیته فنی طیور استان که به منظور کنترل و نظارت بر فرآیند ثبت جوجه ریزی تا تحویل مرغ زنده به کشتارگاه‌ها با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون نیاز استان در روز ‍۲۲۰ تا ۲۳۰ تن است که این میزان تولید بیش از نیاز استان به شمار می‌رود.


وی با اشاره به تداوم ثبات در بازار مرغ استان خاطر نشان کرد:در طی یک ماه گذشته به طور میانگین ۲۶۳ تن گوشت مرغ در سطح ۱۲ کشتارگاه استان به صورت روزانه استحصال و در سطح بازار عرضه شده است.

خلیلی تصریح کرد: واحد‌های مرغداری گوشتی که حداقل ۹۰ درصد مرغ تولیدی پایان دوره آن‌ها بر اساس سامانه قرنطینه دامپزشکی تایید تخلیه شده باشد، درخواست مجوز جوجه ریزی دوره بعدی آن‌ها به صورت سیستمی در سامانه سماصط تایید می‌گردد.


وی افزود: واحد‌های مرغداری گوشتی که کمتر از ۹۰ درصد مرغ تولیدی پایان دوره آن‌ها بر اساس سامانه قرنطینه دامپزشکی تایید تخلیه نشده باشد درخواست مجوز جوجه ریزی دوره بعدی آن‌ها به صورت سیستمی در سامانه سماصط تا اطلاع ثانوی تایید نشده و تعلیق می‌گردد در این خصوص موضوع توسط اداره کل دامپزشکی استان یا سازمان دامپزشکی کشور بررسی و پس از رفع مغایرت و ثبت سیستمی در سامانه‌های دامپزشکی امکان جوجه ریزی آتی برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار