فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز در هفته ۲۹ رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور به مصاف تیم‌های شمالی می‌روند.
کد خبر: ۹۷۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 13 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: تیم فجر دوشنبه ۲۴ خرداد در ورزشگاه پارس میزبان تیم رایکا بابل است و تیم قشقایی هم در آستارا با شهرداری این شهر بازی دارد.

تیم فجر سپاسی همچنان مدعی صعود به لیگ برتر و تیم قشقایی هم برای قرار گرفتن در حاشیه امنیت نیازبه هر سه امتیاز بازی دارد.

شاگردان علی اصغر کلانتری سرمربی تیم فجر که هفته گذشته با گرفتن یک امتیاز خوب از تیم خیبرخرم آباد به خانه بازگشتند در این هفته تمام بازیکنان حضور دارند و در اندشیه بردن هستند.

تیم هوادار تهران صدرنشین لیگ با خیبر دیدار می کند، بادران تهران هم که دوم است به مصاف تیم مس کرمان سوم جدولی می رود همچنین خوشه طلایی ساوه هم با ملوان بازی دارد و تیم استقلال خوزستان هم به مصاف شاهین بوشهر می رود.

این بهترین فرصت برای فجر سپاسی است و آنچه که این تیم را خوشحال می کند مساوی حریفان است مشروط به اینکه فجری ها بازی را ببرند، آمارهای گذشته نشان می دهد هرگاه تیم های بالای جدول متوقف شدند برای تیم فجر هم این اتفاق افتاده و آنها هم نتیجه نگرفتند و گرنه این تیم می توانست حتی صدرنشین شود.

هنوز ۶ بازی تا پایان لیگ باقی مانده است و ۱۰ تیم هنوز شانس دارند از این رو شاید تیم های اول ودوم هفته آخر و یا یک هفته مانده به لیگ مشخص شوند، فشردگی در بالای جدول کار را برای همه تیم های مدعی سخت کرده است.

تجدید نظر در آیین نامه لیگ دسته یک

اما آنچه که باید در آیین نامه لیگ آینده دسته یک تجدید نظرشود این است که با وجود ۱۸ تیم و انجام ۳۴ بازی تیم ها دچار فرسودگی می شوند و حداقل سهمیه این تیم ها برای لیگ برتر باید افزایش یابد و تیم سوم جدول لیگ یک هم در پلی آف به مصاف تیم پانزدهم لیگ برتر برود تا شانس صعود داشته باشد.

مربیان تیم های لیگ دسته یک بر این باورهستند که چرا از این دسته، سه تیم سقوط می کند اما ۲ تیم به لیگ برتر می روند برای همین هم خواستار تجدید نظر در لیگ برتر شدند.

رایکا بابل حاشیه امنیت ندارد

اما حریف تیم فجر در این هفته تیم رایکا بابل با ۳۴ امتیاز در رده سیزدهم جدول است و حاشیه امنیت برای بقا ندارد از این رو سعی می کند در بازی های خارج از خانه بسته بازی کند و دنبال یک امتیاز باشد برای همین هم فجری ها کار آسانی ندارند و باید این تیم را جدی بگیرند.

این تیم شمالی از خط حمله خوبی بر خورد دار است و تاکنون ۲۸ گل به ثمر رسانده که در بین تیم ها آمار خوبی است هر چند در خط دفاع ضعیف هستند و ۳۱ گل دریافت کرده اند.

جنگندگی و دوندگی از خصوصیات تیم های شمالی است و تا اخرین لحظه مقاومت می کنند برای همین بازیکنان تیم فجر باید مواظب این تیم باشند تا در پایان بازی افسوس نخورند.

قشقایی شیراز بازی سختی با شهرداری آستارا دارد

تیم قشقایی دیگر نماینده شیراز در شهر آستارا بازی سختی با تیم شهرداری این شهر دارد، زیرا این تیم هم در حاشیه امنیت قرار ندارد از این رو این بازی برای هر ۲ تیم بسیار حساس است و حتی گرفتن یک امتیاز از تیم میزبان برای قشقایی خوب است.

هر ۲ تیم از خط حمله یکسانی برخوردار هستند و ۲۵ گل زده دارند اما تیم شهرداری ۳۵ گل دریافت کرده و تیم قشقایی هم ۳۱ گل که آمار دفاع این تیم نسبت به حریفش بهتر است.

افت و خیز قشقایی

شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی طی ۲۸ بازی برگزار شده افت و خیز های زیادی داشته اند و حتی تیم های مدعی را شکست داده اند اما در برابر تیم های همردیف نتایج خوبی نگرفته اند با این حال تیم قشقایی جوان است و سخت کوش و فوتبال روان و شاداب هم از این تیم شاهد بوده ایم.

هم اینک در جدول رده بندی پس از انجام ۲۸ بازی تیم های هوادار و بادران تهران با ۴۷ امیتاز اول و دوم هستند و مس کرمان با ۴۶ امتیاز سوم است.

همچنین تیم فجر سپاسی با ۴۴ امتیاز در رده چهارم ایستاده ، خوشه طلایی ساوه و شاهین بوشهر هم ۴۳ امتیازی هستند ، خبیر خرم آباد و استقلال خوزستان هم با ۴۲ امتیاز به ترتیب در رده پنجم تا هشتم قرار دارند.

تیم قشقایی هم با ۳۳ امتیاز در همان مکان پانزدهم است.

در رقابت های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست یکم کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

چوکا تالش، نود ارومیه و گل ریحان البرز در خطر سقوط قرار دارندهر چند گل ریحانی ها سقوطشان قطعی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار