معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار افزایش نظارت بر نانوایی های استان شد و گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی های استان به ۶۰ درصد کاهش یافته است
کد خبر: ۹۷۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 14 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ جهانگیر رستم زاد در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان بیان داشت: بر اساس بررسی های انجام شده علاوه بر کاهش کیفیت نان، شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح نانوایی های استان هستیم که موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود.

وی تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی های استان در سطح بسیاری بالایی بود که این میزان اکنون به حدود ۶۰ درصد رسیده و نیاز است با انجام بازدیدها نظارت بر آنها تشدید شود.

معاون استاندار ایلام همچنین از کیفیت پایین نان در استان به رغم وجود گندم مرغوب انتقاد و تاکید کرد: متاسفانه در پخت نان به مدت زمان عمل آوری خمیر زیاد توجه نمی شود که همین مسئله علاوه بر کاهش کیفیت نان موجب افزایش میزان دور ریز آن نیز می شود.

رستم زاد خاطرنشان کرد: افزایش میزان دور ریز نان باعث می شود خانواده ها برای تامین نان هزینه بیشتری بکنند و این امر موجب افزایش خرید نان و ضایعات نان می شود.

وی از اتحادیه نانوایان خواست با هماهنگی فنی و حرفه ای به منظور آموزش متصدیان نانوایی همکاری و نسبت به معرفی افراد اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین از فرمانداران استان درخواست کرد تا نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین توجه به کیفیت نان در سطح شهرستان ها داشته باشند.

رستم زاد تعطیلی خودسرانه، استفاده از افزودنی های غیرمجاز، کاهش وزن چانه، کاهش زمان کار و همچنین فروش غیر قانونی آرد را سایر تخلفات نانوایی ها برشمرد و گفت: باید نظارت بر نانوایی ها تشدید شود.

وی همچنین در خصوص دستور خروج گندم به منظور تامین نان استان‌های دیگر نیز عنوان کرد: با توجه به وجود کارخانه های آرد در استان به منظور حمایت از اشتغال و درآمدزایی آنها نیاز است از خروج گندم جلوگیری و آرد برای این استان ها صادر شود.

وی همچنین بر لزوم پیگیری به منظور حذف هزینه حمل از سیلو به کارخانجات استان از طریق مرکز نیز تاکید کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار