تاکید مدیرعامل شرکت شاهد در حمایت از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:
ارسلان فتحی پور درخصوص تفاوت دیدگاه آیت الله رئیسی نسبت به سایر کاندیداها اظهار نظر کرد.
کد خبر: ۹۷۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 14 June 2021

مهم ترین تفاوت آیت الله رئیسی و سایر کاندیداها، عدالت است

به گزارش تابناک تهران، دکتر ارسلان فتحی پور، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت شاهد که این روزها به شدت مشغول فعالیت در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است، درخصوص تفاوت دیدگاه آیت الله رئیسی نسبت به سایر کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری، معتقد است:
ـ به اعتقاد من، مهم ترین تفاوت آیت الله رئیسی با سایر کاندیداها، اعتقاد عمیق ایشان به مساله عدالت است. بخصوص عدالت اسلامی و عدالت اجتماعی. کسی که اعتقاد قلبی به عدالت داشته باشد، یقینا حافظ و پاسدار خوبی برای بیت المال و کشور خواهد بود. چرا؟ چون وقتی کسی به عدالت اعتقاد دارد معتقد است که بیت المال و دارایی های عمومی کشور متعلق به تک تک آحاد مردم ایران است؛ آنچه که ما در طول دولت های قبلی تاکنون شاهد بوده ایم، این است که چنین باوری به دارایی های مشترک کشور در بین دولتمردان وجود نداشته است.
در همین دولت فعلی، مساله ارز را می توانیم بعنوان مثال مورد بحث قرار دهیم. ارز عمدتاً حاصل درآمد ناشی از فروش انفال (نفت و معادن) است. نفت و معادن متعلق به عموم ملت ایران است و در مالکیت شخص خاصی نیست و ما نمی توانیم درآمد حاصل از آن را به نفع خودمان، نزدیکانمان یا جناح مورد علاقه مان خرج کنیم. دارایی های ارزی تمام کشورها، دارایی های احتیاطی و دارایی های توسعه ای آنهاست. به این معنا که ما با ارز کشور خارجی که از فروش نفت یا سایر منابع به دست آورده ایم، می توانیم کالاهای اساسی و بسیار ضروری و مورد نیاز مردم را که به هر دلیل در کشور خودمان تولید نمی شود، از کشورهای خارجی فروشنده، این کالاها را تامین کنیم. فرض کنید در یک سال بدلیل قحطی، آتش سوزی، سیل، زلزله و آفت و بیماری، نتوانیم گندم مصرفی مورد نیاز کشور را تولید کنیم. در این صورت، ما دو راه بیشتر نداریم. یا خدای ناکرده مردم باید قحطی و گرسنگی بکشند و بمیرند یا اینکه به مقدار کافی پول به کشور فروشنده گندم بدهیم و گندم مورد نیاز کشورمان را تامین کرده و در اختیار مردم خودمان بگذاریم. این از بعد شاخص احتیاطی بودن دارایی های ارزی است.
از بعد دیگر، ذخایر ارزی ما، دارایی های توسعه ای ما هستند. ما برای اینکه بتوانیم مواد خام اولیه موجود در کشورمان را فرآوری و دارای ارزش افزوده بیشتری کرده و آن را تبدیل به محصول مورد علاقه بازارهای جهانی کنیم، باید تکنولوژی وارد کنیم تا بتوانیم از این طریق، شغل ایجاد کنیم. برای خرید این تکنولوژی و برخورداری از آن، ما نیازمند ارز مورد قبول صاحبان آن تکنولوژی هستیم. اما چه اتفاقی افتاد؟ متاسفانه باید عرض کنم بزرگ ترین تاراج ارزی کشور در چند سال اخیر، به نفع غارتگران و چپاولگران و به قیمت نابودی معیشت، سلامت و اشتغال اقشار فرودست جامعه، در قالب ارز 4200 تومانی چوب حراج به ذخایر ارزی کشور زده شده و متاسفانه به بهانه اینکه ما می خواهیم زندگی اقشار پایین دست جامعه را از گزند تورمی که خودشان ایجاد کرده بودند، دور بداریم؛ منابع ارزی را به بهانه های مختلف به کسانی دادند که یا هیچ کالایی وارد نکردند و مستقیما ارز را در بازار آزاد به قیمت بسیار بالایی فروختند و منابع حاصل از آن را به جیب ناپاکشان زدند، یا اگر کالایی هم وارد کردند، آن کالا را به قیمت ارز آزاد و حتی چندین درصد بالاتر از ارز آزاد محاسبه و همان کالاها را در بازار به مردم تحمیل و منافع شان را عاید خود کردند. حالا آقایان هر توضیحی بدهند که ما نمی دانستیم و نمی توانستیم، به حال کشور و مردم ما هیچ فرقی نخواهد داشت. ما از این بابت زیان بسیار جدی دیده ایم که به راحتی قابل جبران نیست.
الان آیت الله رئیسی، جبران مافات آقایان را می کند و شبانه روز در این دوره مسئولیتش در تلاش بوده که پول دزدیده شده از مردم را به خود مردم برگرداند چرا که معتقد است دارایی های کشور، متعلق به همه مردم ایران است؛ نه دلالان و مدیران رانت خوارِ فاسد.

دکتر فتحی پور درخصوص این سوال که طی روزهای اخیر شاهد تخریب گسترده حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هستیم و همانطور که در مناظرات مشاهده شد، از طریق شانتاژ و دروغگویی آشکار، بحث مدرک ایشان را به زبان انداختند. شما بعنوان مسئول ستاد ایشان، شاهد تاثیری در میزان کاهش یا افزایش محبوبیت آیت الله رئیسی از قِبل این شانتاژها بوده اید یا خیر، گفت:
ـ بله، این هم از عجایب روزگار است. کسانی که ادعا دارند می توانند رئیس جمهور ایران شوند و یا خود را در قامت یک سیاستمدار برجسته ایرانی می بینند، علی القاعده باید آنقدر فهم و شعور داشته باشند که با نگاه به صحنه سیاسی کشور، علل انزوای خود را فهمیده باشند.
به نظر من، علت این همه انزوای آقایان، حاکم شدن منطقه پاردوکسیکال بر رفتار، گفتار و قضاوتشان است. جناح رقیب آقای رئیسی که این روزها، به طور گسترده به این شایعات دامن می زند، از عجایب روزگار هستند که بزرگان آن، مثل دکتر صادق زیباکلام، در همدستی با شبکه وهابی آمریکایی اینترنشنال برای رضاخان که به گواه فرزندان، خانواده و نزدیکانش و به گواه تاریخ، حتی سواد خواندن و نوشتن نداشت، جشن تولد گرفته و می خواهند ایشان را پدر توسعه ایران یا پدر مدرنیته ایرانی نام گذاری کنند. ولی وقتی پایشان به رقابت با آیت الله رئیسی باز می شود که از یک دانشگاه معتبر مدرک دکترا داشته و این همه سوابق ارزنده در مدیریت کلان کشور دارند، بحث مدرک یا سواد شش کلاس ابتدایی را مطرح می کنند که البته جوابشان را هم دیده اند و خواهند دید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار