از آغاز واکسیناسون کرونا تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار دوز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.
کد خبر: ۹۷۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰ 21 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: : تا بحال ۱۴۴ هزار و ۸۹۰ دوز واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از وزارت بهداشت تحویل گرفته شده  و در سه فاز تزریق شده است.

آقازاده در ادامه گفت :در فاز اول واکسیناسیون کرونا ۴۰ هزار و ۵۰۰ دوز برای کادر بهداشت و درمان اعم از دانشگاهی، خیریه، نظامی، خصوصی و.. تزریق شد.

وی در تشریح مرحله دوم واکسیناسیون کرونا اضافه کرد: از ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت بالای ۷۰ سال استان، تاکنون ۹۶هزار و ۵۰۰ دوز واکسن تزریق شده بعبارت دیگر  ۷۶ درصد افراد بالای ۷۰ سال استان تابحال واکسینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه فاز سوم نیز شامل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال است، گفت: افراد بالای ۷۰ سال در سامانه الکترونیکی salamat.gov.ir  ثبت نام کرده و بعد از دریافت پیامک (محل دقیق واکسیناسیون و تاریخ دریافت واکسن در پیامک اعلام می شود ) به محل واکسیناسیون مراجعه و بر حسب شرایط واکسن کرونا را دریافت کنند.

دکتر آقازاده ضمن تاکید بر دریافت ۲۹ هزار و ۶۰۰ دوز محموله واکسن کرونا در طی روزهای آتی یادآور شد: با دریافت محموله جدید واکسن، کمبودی از لحاظ واکسن کرونا نداریم و همشهریان عزیز بعد از فراخوان می توانند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

دکتر آقازاده در خصوص واکسن ایرانی برکت گفت : ۳۵۰۰ واکسن ایرانی و ۳۰۰۰ دوز واکسن سینوفارم برای عوامل اجرایی تحویل گرفته شد و برای مردم عادی تا بحال واکسن ایرانی دریافت نکردیم.

دکتر آقازاده در خصوص  یکنواخت نبودن پوشش واکسیناسیون کرونای استان گفت: چهار شهرستان پلدشت ،پیرانشهر ، سردشت و چالدران پایین ترین درصد پوشش واکسیناسیون کرونا را دارند که به مسئولین شهرستانی هم در این خصوص گزارش  لازم داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه بهترین راه ایجاد ایمنی در مقابل بیماری کرونا تزریق واکسن کرونا است افزود: تولید واکسن ایرانی یکی از بزرگترین موفقیتهای کشور است  که  ایمنی بخشی بالایی دارد  و در مقابله با بیماری کرونا موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار