سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : طرح جمع آوری شبکه فاضلاب خوی براساس ماده ۲۳ با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به پایان می رسد .
کد خبر: ۹۷۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 26 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، یداله سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزارشد بعداز عرض تبریک میلاد با سعادت امام رضا ع وهفته صرفه جویی در مصرف آب با اشاره به بحران کمبود آب در ایران و جهان گفت : فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب نباید معطوف به هفته صرفه جویی باشد و باید در طول سال با انجام راهکاهای مناسب این مقوله را به سر منزل مقصود برسانیم .
وی با اشاره به وضعیت بحرانی تامین آب شرب شهرستان اظهار کرد: آب شرب شهرستان فقط از منابع زیر زمینی تامین می شود که ۴۰حلقه چاه بخش شهری و ۶۰ حلقه چاه نیزبخش روستایی را تامین می کنند.

سلطانی متوسط سطح ایستابی چاههای شهرستان خوی را ۷۰ متر اعلام کرد و ادامه داد : با ادامه روند خشکسالی سطح ایستابی چاهها از این هم پایین تر خواهد رفت .
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۷۶ درصد شهر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد که تلاش می کنیم ۲۴ درصد باقی مانده در سال های آتی زیر پوشش قرار گیرد.
سلطانی گفت : شهرستان خوی دارای یک تصفیه خانه بزرگ فاضلاب با ۲ مدول فعال و یک مدول در حال تکمیل ساخت و با تصفیه ۲۹ هزار مترمکعب در شبانه روز در حال خدمت رسانی است .
مدیرعامل شرکت تصریح کرد : ( بر اساس ماده ۲۳ موافقت نامه ، باقیمانده شبکه جمع آوری فاضلاب خوی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا و به پایان خواهد رسید . )
وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ حلقه چاه نیز برای مصارف کشاورزی در سطح شهرستان فعال هستند، تصریح کرد : در شهرستان خوی برای مهار آب های سطحی هیچ منبع و سدی وجود ندارد و این موجب شده فقط از منابع زیر زمینی آب شرب مورد نیاز تامین شود که این موجب شده همه ساله عمق چاه ها عمیق تر و کم آب تر می شود.
سلطانی ادامه داد: شهرستان خوی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۲۴ هزار مشترک شهری و روستایی ( ۹۰ هزار شهری و ۳۴ هزار روستایی ) در حال حاضر ، تولید و توزیع آب شرب شهرستان برابر است که نشان دهنده بحران آب در این شهرستان است و اگر در آینده تامین آب شهرستان خوی از طریق سد انجام نگیرد در تامین آب با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی حفر ۳ حلقه چاه و همچنین چاه فلمن را برنامه کوتاه مدت برای شهر خوی بیان کرد و اظهار داشت :آب شرب خوی باید از آبهای سطحی تامین گردد.
سلطانی افزود : با توجه به عدم بارش های مناسب ، افزایش دمای هوا و مصرف بیش از حد آب وهمچنین افت سطح آبهای زیرزمینی ، بیش از ۳ هزار از مشترکان پرمصرف این شهرستان شناسایی و اخطار پیامکی دریافت کردند.
وی با اشاره به خشکسالی ها در سالهای اخیر و مخصوصا امسال که با کاهش نزولات آسمانی همراه شده است تاکید کرد: چنانچه شهروندان و روستائیان ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند با کمبود و قطع آب مواجه نخواهند شد.
رئیس هیئت مدیره شرکت به پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب روستای وار اشاره کرد و افزود : این پروژه با مشارکت بانک توسعه اسلامی در حال ساخت است و تا بحال ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با تامین اعتبار لازم در دهه فجر به بهره برداری می رسد .

یداله سلطانی در جواب سوال خبرنگار تابناک در مورد کیفیت آب شرب شهری ایواوغلی نیز گفت : کیفیت آب شرب شهری ایواوغلی با نصب تصفیه خانه ، عالی و در حد آب معدنی می باشد و هیچگونه مشکلی در آب شرب ایواوغلی نداریم و اقدامات لازم در جهت حل کیفیت آب شرب روستاهای تابعه ابواوغلی انجام شده است .

یداله سلطانی گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا که دامن گیر مردم جهان شده است و مردم باید مخصوصا در این موقعیت زمانی کرونایی از آب سالم استفاده نمایند، تمام مخازن آب شهرستان خوی همه ساله ۱۰۰ در صد لایروبی و ضدعفونی میشود .
وی در مورد انشعابات غیر مجاز نیزگفت : شرکت آب و فاضلاب خوی با قدرت تمام با اشخاصی که دست به انشعاب غیرمجاز آب می زنند و از بیت المال و حق الناس سوء استفاده می کنند برخورد قانونی میشود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می گردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار