شهردار خوی: امروز خوی توانمندی و پتانسیلهای ویژه ای برای طرح و تبدیل شدن به یک برند منطقه ای و جهانی در حوزه فرهنگی و تاریخی دارد.
کد خبر: ۹۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 19 September 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،محبوب تیزپاز نیاری شهردار خوی درآیین برگزاری این مراسم گفت: آفتابگردان با تاریخ این سرزمین ارتباطی عمیق و دیرینه دارد و حفظ و شناساندن این میراث تاریخی که با سفره های این مردم نیز گره خورده است موجب شد تا اولین همایش ملی آفتابگردان برای پاسداشت این آیین بومی در سال گذشته برگزار شده و امسال نیز دومین دوره این جشنواره در روزهای جمعه و شنبه با حضور گروه های بسیاری از هنرمندان حوزه های مختلف برگزار می شود.

وی تاکید کرد: این جشنواره دو روزه فرصت دیگری برای معرفی داشته ها و ظرفیتهای مختلف شهر تاریخی خوی است و در کنار ایجاد فضای مفرح و پرنشاط برای شهروندان زمینه ای برای توسعه فرهنگی و گردشگری خوی است.

مهندس تیزپاز تاکید کرد: امروز خوی توانمندی و پتانسیلهای ویژه ای برای طرح و تبدیل شدن به یک برند منطقه ای و جهانی در حوزه فرهنگی و تاریخی دارد و همه باید برای رسیدن به جایگاه حقیقی این شهر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: دومین جشنواره آفتابگردان خوی با حضور هنرمندان مطرح بومی و ملی شامل موسیقی آذری و موسیقی اقوام مختلف ایرانی، اجرای مسابقه آفتابگردان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث فرهنگی، نورافشانی، قوپوز نوازی و شعر خوانی بوده و قطعا بازتابی از هنر، فرهنگ، تاریخ و تمدن خوی در این جشنواره خواهیم بود.

لازم به ذکر است که دومین جشنواره ملی آفتابگردان خوی از مورخه 27 الی 28 شهریور ماه ( جمعه و شنبه) در کنار برپایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی، هنرهای سنتی و گردشگری به مدت دو روز در پارک بزرگ ملت خوی برگزار می شود.

گفتنی است که اجرای نورافشانی و اجرای موسیقی بسیار دل انگیز موسیقی اقوام ( گروه روناک) و موسیقی آذری، شعر خوانی، اجرای حرکات نمایشی رزمی، اجرای مسابقه آفتابگردان و ... از بخش های مختلف این جشنواره دو روزه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار