رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی از تصویب منطقه ویژه سرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام و یپیگیری ایجاد زیرساختهای این منطقه خبرداد.
کد خبر: ۹۹۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 02 October 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکریکی از نمایندگان  مردم ارومیه در مجلس در نشست خبری با اصحاب رسانه  در این خصوص گفت: منطقه ویژه سرو  پس از تصویب در مجلس توسط شورای نگهبان رد شد اما با اصرار مجلس این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و سپس تصویب شد و هم اینک پیگیر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این طرح هستیم.

 

وی  اشاره به گزینه‌های مطرح برای استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: براساس اعلام مسئولان وزارت کشور، انتخاب استاندار از بین نمایندگان مجلس امکان‌پذیر نیست چرا که مسئولیت مردمی بر عهده آنها است.

ذاکر با بیان اینکه بازنشستگان نمی‌توانند به عنوان استاندار انتخاب شوند، افزود: استاندار جدید آذربایجان‌غربی باید اقتصاددان کارآمد، وحدت‌گرا و جهادی باشد و به مشکلات کردم رسیدگی کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین اولویت مهم برای انتخاب استاندار آذربایجان‌غربی، بومی بودن آن است که با فرهنگ و موقعیت مردم استان آشنا باشد.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های بالایی است اما متاسفانه طی سال‌های اخیر با عقب‌ ماندگی‌هایی روبرو شده است که باید استاندار منتخب با آشنایی از مردم و منطقه درصدد جبران آن باشد.

ذاکر در ادامه با اشاره به اینکه، برای تامین آب شرب ارومیه طی سالیان آینده احداث سد نازلو ضروری است، گفت: در حال حاضر آذربایجان‌غربی با معضل آب‌شرب و خشکسالی روبرو است، بنابراین اگر سد نازلو احداث نشود طی سال‌های آینده مردم ارومیه با مشکل آب شرب مواجه خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع تقسیم میاندوآب به چندین شهرستان عنوان کرد: بنده موافق تقسیم شهرستان میاندوآب و تشکیل شهرهای جدید در استان هستم چرا که با افزایش تعداد شهرستان‌ها اعتبار بیشتری جذب شده و حاشیه‌نشینی نیز کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار