مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طیور ۷۹۱ روستای آذربایجان غربی در سالجاری ، ۶۰۰ هزار دز واکسن نیوکاسل دریافت کردند.
کد خبر: ۹۹۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 05 October 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سیدامید خلیل زاده مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود:در تابستان امسال بیماری نیوکاسل در برخی شهرهای استان از جمله ارومیه، مهاباد، نقده، بوکان، میاندواب گزارش شد که با تلاش های صورت گرفته شبکه های دامپزشکی این شهرستان ها کنترل شده است.


نیوکاسل از بیماری های مسری طیور است؛ عامل این بیماری ویروسی از خانواده «پارامیکسوویریده» است که در مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد و در مدت زمان سه ساعت در ۵۶ درجه سانتی‌گراد غیرفعال می‌شود.


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به کشتار دام در استان گفت: امسال چهار هزار راس بز و بزغاله، ۱۹ هزار گاو و گوساله و ۹۴۳ راس گاو میش کشتار شده است که طی این کشتارها ۱۰ تن لاشه نیز ضبط شد.


خلیل زاده با اشاره به فعالیت میادین دام نیز افزود: ۲۷ میدان دام اعم از سنتی و صنعتی در استان وجود دارد که فقط سه مورد آن صنعتی و دارای پروانه فعالیت است.

 

طبق آمار ارائه شده توسط مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، ۷۳۶ مرغداری گوشتی در استان فعال است که ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه است.


علاوه بر این هم اکنون طبق آمار موجود سه میلیون و ۸۶۳ هزار راس دام سبک و  ۵۱۳ هزار و ۱۲۱ راس دام سنگین در استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار