تابناک گیلان از زبان مدیر کل دامپزشکی استان بررسی می کند ؛

سلامت غذایی گیلانی ها چگونه تامین می شود؟

تابناک گیلان: ابتدایی‌ترین حقوق هر انسان برخورداری از غذای سالم و توان دسترسی به آن است تا بتواند مسیر رشد و تعالی خود را در جامعه بدون دست‌وپنجه نرم‌کردن با مشکلات و آسیب‌های متعدد جسمی و روحی سپری کند.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 11 October 2015
تابناک گیلان: ابتدایی‌ترین حقوق هر انسان برخورداری از غذای سالم و توان دسترسی به آن است تا بتواند مسیر رشد و تعالی خود را در جامعه بدون دست‌وپنجه نرم‌کردن با مشکلات و آسیب‌های متعدد جسمی و روحی سپری کند.

مسئله بهداشت و امنیت غذایی در گیلان، یکی از مسائل مهم است و رابطه تنگاتنگی با سلامت جامعه و مردم دارد بنابراین باید اهتمام ویژه ای به آن داشته باشیم و اهمیت دادن به مقوله سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است و باید دستگاه‌های متولی نسبت به تامین سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی داشته باشند که یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت که در دولت تدبیر و امید کلید خورد ارائه خدمات مطلوب سلامت به مردم جامعه است.

به گزارش تابناک گیلان، سلامتي جسم در گرو مصرف غذاي سالم و مغذي است، غذايي که با مواد سالم و غني از انواع و اقسام ويتامين‌ها،‌ پروتئين‌ها و ساير مواد مورد نياز براي بدن توليد شده باشد.

هر نوع تخلف و تخطي از اين قانون و در صورت اضافه يا کم نمودن مواد اصلي و مورد نياز سازنده يک کالاي مصرفي بي‌ترديد سلامتي جسم را به مخاطره مي‌اندازد که بيماري جسم، بيماري روح و روان را هم در پي خواهد داشت.

در همین رابطه سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان اظهار کرد:

800 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: استان گیلان در زمینه دامپزشکی در رتبه اول تا چهارم کشور قرار دارد و همین مسأله عاملی برای جذب توریست در استان نیز شده است، زیرا امنیت غذایی برای گردشگران و توریست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی با بیان اینکه جمله "یک جهان، یک بهداشت" نشان دهنده حرکت دامپزشکی به سمت سلامت و بهداشت است، خاطر نشان کرد: گیلان استانی بهداشتی است و از این نظر با وجود مشکلات فراوان در راستای تعطیلی کشتارگاه‌ها اقدامات مناسبی انجام داده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه 800 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: ثمره خدمات دامپزشکی باعث شد که نگاه دیگر کشورها نسبت به ایران تغییرکند.

عاقبتی با تأکید بر اینکه اگر وظایف در حوزه دامپزشکی به درستی انجام شود، بهداشت عمومی حفظ و امنیت غذایی نیز برقرار خواهد شد، اضافه کرد: تعطیلی کشتارگاه‌های غیر بهداشتی دام در سطح استان، اولین اقدام شاخص در سال گذشته است و تعداد 37 باب کشتارگاه در این مدت تعطیل شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار