شبکه ملی تشکل های محیط زیستی کشور در بوته آزمایش قانونمندی

کد خبر: ۱۰۹۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 28 February 2023

رابط تشکل های محیط زیستی استان خوزستان گفت: شبکه تشکل های محیط زیستی کشور در آستانه برگزاری مجمع عمومی هیات موسس از حیث رعایت مقررات و دستورالعمل ها در بوته آزمایش قانون مندی قرار گرفته است.

به گزارش تابناک خوزستان؛ ایمان کاهکش عضو شورایعالی تشکل های محیط زیستی کشور بیان داشت: اکنون که در آستانه برگزاری مجمع عمومی شبکه ملی هستیم انتظار می رود تا از اقدامات گزینشی و تفسیر سلیقه ای قوانین و مقررات پرهیز شود.
وی افزود:
دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت شبکه های تشکل های مردم نهاد ابلاغی ۱۵ / ۰۴ / ۱۴۰۰ جای هیچ ابهامی را برای برگزاری مجامع عمومی شبکه تشکل ها باقی نگذارده و در تبصره ۲ ماده ۸ صراحتا به تشکل های دارای پروانه معتبر بعنوان شرکت کنندگان در مجمع عمومی نام برده است.
دبیر انجمن مدافعان محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: شفافیت و تبیین فرآیندهای از جمله شرایط عضویت و کاندیداتوری بایستی قبل از مجمع انجام شود و البته این موضوع در دستورالعمل کاملا مشخص و شفاف بیان شده است اما رویکرد شفاف در فرآیند تاسیس شبکه ملی از جمله تشکیل جلسه مجمع موسسان انتخابات هیات مدیره و بازرسان با ابهاماتی همراه شده است.

این فعال محیط زیست در خاتمه ابراز امیدواری نمود: نهادهای ناظر بر اجرای مفاد دستورالعمل و مقررات در جلسه مجمع عمومی شبکه ملی تاکید داشته باشند و از ابهاماتی که موجب مخدوش نمودن فرآیند قانونی برگزاری مجمع می شود جلوگیری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار