هشدار به باغداران مازندرانی/ لطفا ریسک نکنید!

شرایط فروش بازار و امید به افزایش قیمت در هفته های آینده در کنار نبود انبارهای مناسب در مجاورت باغها دو دلیل اصلی تاخیر در جمع آوری تامسون در بسیاری از باغهای مرکبات مازندران است.
کد خبر: ۱۴۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 05 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، سازمان جهاد کشاورزی مازندران در روزهای گذشته با صدور اطلاعیه ای از باغ‌داران خواست با توجه به پیش‌بینی افت دما در هفته جاری، نسبت به برداشت میوه تامسون اقدام کنند تا از بروز خسارت به محصولات جلوگیری شود.
در  این اطلاعیه تاکید شده با‌ توجه به پیش‌بینی افت دما در هفته جاری و مقابله با تنش‌های سرمایی در باغ‌های مرکبات، کشاورزان به توصیه‌های باغبانی سازمان جهاد کشاورزی توجه کرده و هرچه‌ سریع‌تر نسبت به برداشت میوه تامسون اقدام کرده اما از هرس زودهنگام درختان خودداری کنند، هرس درختان باید اواخر بهمن‌ماه صورت گیرد.
شرایط فروش بازار و امید به افزایش قیمت در هفته های آینده در کنار نبود انبارهای مناسب در مجاورت باغها دو دلیل اصلی تاخیر در جمع آوری تامسون در بسیاری از باغهای مرکبات مازندران است اما این تاخیر با توجه به یخبندان و افت شدید دما در آذرماه به تناوب موجب یخ‎زدگی محصولات باقی مانده روی درخت و ورشکستگی باغداران در سال‎های گذشته شده است.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار