کاهش اختیارات شوراها نادیده گرفتن مردم است

دبیر اجرایی اجلاس مشورتی روسای شوراها و شهرداران مراکز استان کشور با انتقاد از کاهش قدرت شوراها توسط مجلس، گفت: کاهش اختیارات شوراها به عنوان یک نهاد اجتماعی نادیده گرفتن مردم است
کد خبر: ۱۵۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 24 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری صبح پنجشنبه در پنجاه و سومین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای مراکز استان کشور که در بندرعباس در حال برگزاری است،بیان داشت: تمام کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که قدرت اجتماعی بالاتر از قدرت سیاسی است. مردم هستند که قدرت اجتماعی را خلق می کنند.
 
وی با بیان اینکه شوراها به عنوان سرمایه اجتماعی نماد اجتماعی هستند، عنوان کرد: مدیران و مسئولان هنوز به این باور نرسیده اند و مردم را باور ندارند.  
 
سالاری با اشاره به نقش تعیین کننده شوراها در توسعه و بالقوه شدن ظرفیت های مردمی، خاطرنشان کرد: شوراها و مجلس دو بال نظارتی هستند و نباید در تقابل با هم باشند. ۷۰ درصد از شهرها دارای شورا دارند این قدرت اجتماعی می تواند به کمک دولت بیایید و روند توسعه را با مشارکت مردمی روند بهتری به خود بگیرد.
 
وی افزود: بخش عمده مطالبات شهرداری بندرعباس از وزارت کشور است. شهرداری ها بیش از ۲۰۰ عنوان خدمتی را در شهرها و روستاها ارائه می کنند.
 
وی گفت: ارتباط موثر رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی بخش های مختلفی از دردهای جامعه را به گوش دولت برساند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار