همه دستگاه‌ها مسئول‌اند؛

وقتی توپ بی مسئولیتی به میدان دیگران پاس داده می شود

تابناک: این روزها ایران اسلامی آماده حماسه آفرینی دیگری می شود، حماسه ای كه نشان دهنده عزم راسخ ایرانیان به پیمان های خود است و مردم ایران از جوان گرفته تا پیر همه به پای صندوق های رای می روند تا از میان كاندیداهای موجود در خبرگان و مجلس شورای اسلامی اصلح ترین را انتخاب كنند.
کد خبر: ۱۸۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 17 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، این روزها ایران اسلامی آماده حماسه آفرینی دیگری می شود، حماسه ای كه نشان دهنده عزم راسخ ایرانیان به پیمان های خود است و مردم ایران از جوان گرفته تا پیر همه به پای صندوق های رای می روند تا از میان كاندیداهای موجود در خبرگان و مجلس شورای اسلامی اصلح ترین را انتخاب كنند.

نمایندگانی كه باید در مجلس شورای اسلامی چهار سال فضا و بستری را فراهم كنند كه آینده ایران را رقم می زند اما با وجودی كه كمتر از ده روز تا یك رویداد ملی باقی مانده است هنوز آنچنان شهر در تب و تاب انتخابات نیست.

در انتخابات همه باید کنار هم باشند و با همدلی و تعامل بین دستگاهی زمینه حضور پرشور مردم را با توجه به استقبال مردم ایران از انتخابات فراهم نمایند و تصور نشودکه تنها در این راستا یک نهاد و سازمان باید همه بار فضاسازی انتخابات را بر دوش بکشد.

به عبارت بهتر؛ ایجاد فضای نشاط برای حضور مردم در انتخابات موضوعی است كه باید همه برای آن به میدان آیند و تبلیغ كنند و تنها به یك دستگاه خاص بر نمی گردد، ایجاد روحیه نشاط و دعوت از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات یك همدلی میان مسئولین را می طلبد و باید در این خصوص بالاترین مقام اجرایی استان با گرد هم آوردن متولیان و مسئولین دستگاه های مختلف در این عرصه با ارائه راهكار شهر را برای انتخاباتی پرشور آماده كند.

گویا فراموش كرده ایم كه رسانه‌های دیگر نیز که از مهم ترین ابزارهای های اطلاع رسانی به شمار میروند هم تا كنون در این خصوص كار چندانی نكرده اند. از سوی دیگر كاش فضای همین روحیه نشاط و تبلیغ آنچنان هوشمند بود و یا به روایتی هوشمندانه طراحی می شد كه به سمت فضای مجازی هم برویم.

نتیجه همین گرد هم ننشستن‌ها این است كه ایده‌ها دور هم جمع نمی‌شود و تنها فكر می‌كنیم یك دستگاه باید برای انتخاباتی پرشور قدم بردارد و اینكه ما برای رفع مسئولیت تنها توپ را به میدان دیگری بیندازیم درست نیست چراكه در واقع فقط می توان از آن با عنوان رفع مسئولیت یاد كرد.

روز شمار برگزاری انتخاباتی پرشور در حال تك رقمی شدن است و هنوز متولیان باید به صورت مکرر رودررو با چشم تیزبین مردم یعنی رسانه‌ها تعامل داشته باشند و شرایط به گونه ای نباشد که در واقع تمامی راه‌ها برای گفتگو بر روی یك نفر باز باشد چراکه این مسئله می تواند در روز انتخابات راه اطلاع رسانی سریع را بر روی خبرنگاران ببندد.

چشم بینا و زبان گویای مردم باید از امروز نكات و تذكرات خود را بدهد و مسئول مرتبط را بشناسد تا در صورت ضرورت به آنها بگوید تا از وقوع هر حادثه ای جلوگیری شود.

همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول استان با توجه به دغدغه ای که در این شرایط دارند، باید از تجربیات برگزاری چندین دوره انتخابات پرشور در استان اصفهان استفاده کرده و زمینه حضور مردم را با تکیه بر اصل وحدت و همگرایی فراهم کنند و با مرور کارنامه استان در برگزاری انتخابات و نحوه اطلاع رسانی، در دسترس بودن مسئولان، انتقال سریع اطلاعات و باز بودن ارتباط مسیر رسانه ها با مسئولان انتخابات این اقدامات را سرلوحه كار خود قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار