مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:
۳۱۲ آموزشگاه لرستان در برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» قرار گرفت
76آموزشگاه در دوره ابتدایی ، 125آموزشگاه در دوره اول متوسطه ، 93آموزشگاه در دوره دوم متوسطه و 18آموزشگاه هم در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته است
به گزارش تابناک لرستان ،گودرز کریمیفر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:از این مدارس ۷۶ آموزشگاه در
دوره ابتدایی، ۱۲۵ آموزشگاه در دوره اول متوسطه، ۹۳ آموزشگاه در دوره دوم
متوسطه و ۱۸ آموزشگاه هم در شاخه فنی حرفهای و کار دانش تحتپوشش برنامه
تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته است .
وی افزود: مدل تعالی، نوعی ساختار
مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیارهای اصلی
مدیریت کیفیت جامع و سیستم خود ارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را
فراهم میسازد.
کریمی
فر تاکید کرد : برنامه تعالی مدیریت مدرسه ، آموزش و پرورش را به سمت یک
سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل ، پاسخ گویی بیشتر و توجه به نیاز های
جامعه سوق خواهد داد .
وی تصریح کرد : اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی
بیرونی بر اساس تعاریف و شاخص های تعیین شده ، به مدیریت مدرسه فرصت می دهد
با بهره گیری از یک سیستم هوشمند و کار آمد شناسایی و به کارگیری مطلوب
منابع و ظرفیت های موجود ، بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی تربیتی مدرسه
را ممکن سازد.
کریمی
فر در ادامه گفت : برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول
بنیادین و نگاهی تعالی بخش ، مدرسه محور ، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن
تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در
مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود ،
با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی
عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد
مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف های قصد شده
بسنجد .
وی بر این نکته تاکید کرد که در برنامه تعالی مدیریت
مدرسه به منظور جلوگیری از هرگونه اتلاف فرصت ، با تشخیص خطاها و شکاف های
عملکردی ، راه های بهبود شناسایی شده و با برنامه ریزی مناسب به اجرای
راهکار های بهبود اقدام می شود تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه ارتقا
یافته و افزایش و بهره وری ممکن شود .
کریمی
فر در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی برای مجریان و ارزیابان برنامه
اشاره کردو گفت : تلاش می شود تا فرایند مدیریت مدارس خود را با استاندارد
های آموزشی و پرورشی نزدیکتر سازد .