مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:

۳۱۲ آموزشگاه لرستان در برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» قرار گرفت

76آموزشگاه در دوره ابتدایی ، 125آموزشگاه در دوره اول متوسطه ، 93آموزشگاه در دوره دوم متوسطه و 18آموزشگاه هم در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته است
کد خبر: ۳۲۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 12 November 2016
به گزارش تابناک لرستان ،گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:از این مدارس ۷۶ آموزشگاه در دوره ابتدایی، ۱۲۵ آموزشگاه در دوره  اول متوسطه، ۹۳ آموزشگاه در دوره دوم متوسطه و ۱۸ آموزشگاه هم در شاخه فنی حرفه‌ای و کار دانش تحت‌پوشش برنامه تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته است . 
وی افزود:  مدل تعالی، نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت جامع و سیستم خود ارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را فراهم می‌سازد.
کریمی فر تاکید کرد : برنامه تعالی مدیریت مدرسه ، آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل ، پاسخ گویی بیشتر و توجه به نیاز های جامعه سوق خواهد داد .
وی تصریح کرد :  اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی بر اساس تعاریف و شاخص های تعیین شده ، به مدیریت مدرسه فرصت می دهد با بهره گیری از یک سیستم هوشمند و کار آمد شناسایی و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیت های موجود ، بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی تربیتی مدرسه را ممکن سازد.
 
کریمی فر در ادامه گفت : برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش ، مدرسه محور ، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود ، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف های قصد شده بسنجد .
  وی بر این نکته تاکید کرد که در برنامه تعالی مدیریت مدرسه  به منظور جلوگیری از هرگونه اتلاف فرصت ، با تشخیص خطاها و شکاف های عملکردی ، راه های بهبود شناسایی شده  و با برنامه ریزی مناسب به اجرای راهکار های بهبود اقدام می شود  تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه ارتقا یافته و افزایش و بهره وری ممکن شود .
کریمی فر در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی برای مجریان  و ارزیابان برنامه اشاره کردو گفت : تلاش می شود تا فرایند مدیریت مدارس خود را با استاندارد های آموزشی و پرورشی نزدیکتر سازد . 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار