توطئه دشمنان نبایدموجب تضعیف اسلام شود

کارشناس ارشد تاریخ در خصوص ضرورت همگرایی وحدت میان شیعه و سنی اظهار کرد: مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند و اجازه ندهند توطئه دشمنان در طول تاریخ همواره در جریان بوده موجب تضعیف اسلام شود.
کد خبر: ۳۴۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام، پس از رحلت نبی مکرم اسلام مجددا اختلاف ریشه دار بر سر حکومت بالا گرفت و کلید ایجاد فرقه های شیعه و سنی، حنبلی و حنفی و ... زده شد اما باز با این وجود همه در اصل و اساس شرع خداوند و کتاب آسمانی و پیامبر مشترک بودند و اینها نشانه از اتصال همه این فرقه ها به شریعت اسلام داشت و نام مسلمان زیبنده همه آنهایی بود که همه بسوی یک قبله سر بر زمین می نهادند و خداوند را پرستش می ردند و سنت نبوی را به جای می آوردند.
 
بر اساس تاریخ و شواهد در همه این سالها کینه توزی دشمنان علیه اسلام پایان نیافت و هر بار به هر بهانه ای درصدد ضربه زدن به این دین و آیین الهی بودند اما از آنجایی که این دین آسمانی وعده الهی در کمال دین برای بشر است هنوز هم به عنوان دینی برجسته و ممتاز سنگ بنای سعادت بشری را در روزی زمین بنا می نهد.
 
یک کارشناس ارشد تاریخ در خصوص ضرورت همگرایی وحدت میان شیعه و سنی اظهار کرد: مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند و اجازه ندهند توطئه دشمنان در طول تاریخ همواره در جریان بوده موجب تضعیف اسلام شود.
 
داریوش چمن آرا اظهار کرد:بررسی تاریخ نشان از توطئه های و کینه توزی های گروه های مختلف معاند اسلام دارد که هر بار به هر نیرنگ و حلیه ای درصدد تضعیف این دین الهی و ضربه زدن به آن برآمدند.
 
وی افزود: از آن زمانی که پس از شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) دین اسلام با تحریف یزیدیان درصدد تضعیف بود و سنت های نبوی یک به یک در حال برچیده شدن بودند با وقوع واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش در ماه محرم آنچنان شعله ای از اسلام در جهان برپا شد که با گذر هزاران سال از آن زمان تاکنون هنوز تلالو درخشانش و رد سرخ خون حسینی موجب حفظ اسلام و احیای دین جدش شد.
 
وی تاکید کرد: دین اسلام بنا به فرموده رهبر انقلاب به وسیله عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر در طول تاریخ زنده نگه داشته شده و همین امر نقش و تاثیر بسزایی در حفظ این دین داشته است.
 
چمن آرا گفت: مسلمانان باید نسبت به توطئه های دشمنان اسلام آگاه باشند و اجاه ندهند که این با تفرقه و ایجاد نفاق اسلام آسیب ببیند.
 
وی وجود گروه های تکفیری و خشونت طلب که به نام اسلام سعی در ضربه زدن به این دین دارند را یکی از مهمترین توطئه های دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: این افراد تنها ه دنبال مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی هستند.
 
وی بر ضرورت همگرایی و اتحاد بیشتر مسلمانان تاکید کرد و گفت: آنچه بیش از همه موجب یاس و هراس از اسلام در دل دشمنان می شود همین اتحاد و همگرایی مسلمین جهان است.
 
یک کارشناس ارشد علوم سیاسی نیز گفت: عزت و اقتدار اسلام در گرو حفظ اتحاد و همدلی مسلمانان جهان است.
 
رضا رشیدی اظهار کرد: وقتی گروه تروریستی و وحشی داعش با نام اسلام و پرچم اسلام با انواع خشونت ها و قانون های بی اساس درصدد نقض حقوق بشر و کشتار بی رحمانه علیه مسلمانان است بیانگر توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام است.
 
وی افزود: همه دشمنان از اتحاد و وحدت مسلمانان در هراس اند و به هر طریقی می خواهند که به این دین الهی ضربه بزنند و در بین مسلمانان جهان تفرقه بیفکنند.
 
رشیدی به هوشیاری علمای شیعه برای آگاه سازی مسلمانان در جهان تاکید کرد و گفت: دشمنان از اتحاد و گرایش روز افزون مردم به دلیل مبین اسلام خوف دارند و از هر ترفندی برای ضربه زدن به این دین و آیین الهی استفاده می کنند.
 
وی نامگذاری هفته وحدت و اطلاع رسانی بیشتر به آحاد امت اسلامی برای اطلاع از خطر دشمنان را یکی از مهمترین اقدامات ارزشمند نظام اسلامی برای حفظ اتحاد و همدلی و همگرایی امت اسلامی در جهان برشمرد.
 
رشیدی ابراز امیدواری کرد که مردم با این دین مبین و ارزش های انسانی و الهی ان بیشتر آشنا شوند و دریابند که اجرای مفاهیم اسلام در سرلوحه زندگی افراد موجب سعادت دنیوی و اخروی آنان می شود.
 
وی اسلام را دین یکتاپرستی، توجه به ارزش های انسانی، عدالت، رعایت انصاف و حقوق بشری و در یک کلمه تنها دین رسیدن انسان به سعادت بشری ذکر کرد.
 
مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت نیز گفت: نفوذ دین اسلام و خطر گسترش آن در جهان موجب هراس در دل دشمنان شده و از هر ترفند و حلیه ای برای ضربه زدن به اسلام و تضعیف مسلمانان استفاده می کنند.
 
حجت الاسلام محمد محمدیان اظهار کرد: راه اندازی گروه های تکفیری که دم از دین و دیانت می زنند و با خشونت تمام به حقوق بشر در عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی تجاوز می کنند را از توطئه های دشمنان برای خدشه دار کرده چهره اسلام عنوان کرد و افزود: همه جهان اسلام باید نسبت به این توطئه ها هوشیار باشند.
 
وی تاکید کرد: آنچه که بیش از هرچیز دیگر در این برهه از زمان برای خنثی کردن توطئه های دشمنان نیاز است وحدت و حفظ اتحاد و همدلی در بین مسلمانان چه شیعه و چه سنی است تا اتحاد آنان موجب عزت و اقتدار بیش از پیش اسلام در جهان شوند.
 
وی گفت: خوشبختانه نفوذ اسلام به عنوان یک دین آسمانی و الهی که سرشار از خیر و نیکی برای نسل بشر است و در همه ابعاد مختلف به رستگاری و سعادت انسان ها می پردازد موجب هراس در وجود دشمنان شده و آنان را با خطر گسترش اسلام مواجه کرده به همین دلیل آنها برای مقابله با این خطر درصدد ترویج اسلام هراسی و نشان دادن چهره اسلام به عنوان یک دین خشن هستند.
 
محمدیان اظهار کرد: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین فرستاده منادی صلح و رحمت در جهان است و از فضایل نیکو و بارز آن پیامبر اعظم (ص) درستکاری، امانتداری، صداقت و پاکی است که همه این ویژگی ها مطلوب یک جامعه بشری موفق است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که روزی نزدیک با حضور امام زمان (عج) به نام منجی موعود اسلام همه جهان را در برگیرد و مایه آرامش و امنیت و مودت در بین انسان های جهان شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار