استاندار:

برنامه رفع مشکل بیکاری چهارمحال وبختیاری آماده ارائه به دولت است

تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه رفع مشکل بیکاری و اقتصادی این استان در قالب لایحه ای تهیه و آماده ارائه به هیات دولت است.
کد خبر: ۴۴۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 17 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در شورای هماهنگی بانک های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به مشکل اشتغال و نرخ بالای بیکاری در این استان لایحه ای تنظیم و برای تصویب در هیات دولت آماده شده است.
براساس اعلام اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری آخرین آمار بیکاری این استان با 5 درصد کاهش نسبت به اسفندماه سال گذشته به حدود 15 درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: سال گذشته برای توسعه همه جانبه چهارمحال و بختیاری یک میلیون و 600 هزار مترمربع زیرساخت در روستاهای این استان ایجاد شد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تقویت زیرساخت های روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها به جای کمک های بلاعوض به روستائیان می تواند در ارتقای کمی و کیفی شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف مؤثر باشد.
وی با اشاره به وجود مشکل در سیستم بانکی کشور یادآور شد: عملکرد مجموعه بانکی چهارمحال و بختیاری رضایت بخش و قابل قبول است.
استاندار چهارمحال و بختیاری به نقش مهم بانک های عامل استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سهمیه این استان از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی کشور در سال گذشته سه هزار و 600 منیلیارد ریال بود که با تلاش های صورت گرفته چهار هزار و 280 میلیارد ریال جذب شد.
وی گفت: این تسهیلات برای تکمیل 50 پروژه دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، احیای 50 طرح راکد و افزایش ظرفیت تولید 195 واحد تولیدی نیمه فعال در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: سال گذشته هفت هزار و 100 هکتار زمین برای توسعه باغات، کشت گیاهان دیم و دارویی، گل محمدی و مثمر کم آب بر در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.
وی با اشاره به وجود 33 هزار و 500 متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری در سال 1395 افزود: از این تعداد برای 14 هزار و 300 نفر شغل ایجاد و نام آن ها در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته بسیاری از شرکت ها و پیمانکاران بزرگ استان چرخش مالی و پرداخت مالیات خود را در بانک های تهران و خارج از استان انجام می دهند.
علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: شناسایی صاحبان این شرکت ها و پیمانکاران و برنامه ریزی به منظور انجام فعالیت های اقتصادی آنان در چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار مسئولان اجرایی قرار گیرد.
وی تعریف اقتصاد در سطح ملی را ضروری دانست و یادآور شد: با این اقدام می توان زمینه رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در این حوزه و همچنین تحقق سریع تر اهداف معظم له در خصوص نامگذاری امسال به نام 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' را فراهم کرد.
کاظمی باباحیدری به موفقیت های دولت یازدهم در حوزه اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: همراهی مجموعه بانکی می تواند مشکلات دولت در بخش اشتغال و اقتصاد را کاهش دهد.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اشتغال و وجود محرومیت در چهارمحال و بختیاری افزود: برای رفع این مشکلات بایستی تلاش ها برای جذب اعتبارات از محل تسهیلات یک میلیون و 500 هزار دلاری صندوق توسعه ملی فراهم شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تهیه طرح توسعه روستایی باعث جذب بیشتر اعتبارات از محل این تسهیلات می شود.
وی گفت: با جذب تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی می توان مشکل اقتصاد و اشتغال چهارمحال و بختیاری را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: برخی بانک های چهارمحال و بختیاری شعبه های خود در بعضی شهرهای استان را تعطیل کرده اند.
وی یادآور شد: راه اندازی باجه و یا نصب دستگاه خودپرداز در نقاطی از چهارمحال و بختیاری که شعبه بانکی ندارد، باید در دستور کار مدیران عامل بانک های استان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار