اراضی کشاورزی بوشهر کددار می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی با کد ۱۶ رقمی یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در این زمینه محصولات ۳۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوشهر کددار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 11 July 2015
تابناک بوشهر: محمد تقی منوچهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی در استان بوشهر اظهار داشت: برای پیشگیری از تبعات بحران کم آبی در حوزه کشاورزی طرح‌های مختلفی که ممنوع شدن کشت محصولات پر آب و تغییر شیوه آبیاری در اراضی کشاورزی از آن جمله است.

وی با بیان اینکه ذرت از محصولات پرآب است گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده کشت ذرت و نخیلات ممنوع است و سطح زیر کشت محصولات گوجه فرنگی کاهش یافت.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای  طرح آبیاری نوین در170 هکتار از نخیلات آبپخش  خبرداد و خاطرنشان کرد: آبیاری بیش از 4 هزار هکتار اراضی نخیلات دشتستان از سنتی به نوین تبدیل می‌شود.

منوچهری با اشاره به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی افزود: شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی و باغی با کد 16 رقمی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که دراین راستا محصولات اراضی کشاورزی بوشهر کددار می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی و مسئول تامین غذای سالم مردم است تاکید کرد: در کارگروه سلامت برای 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کد 16 رقمی تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: مسیر تولید محصولات کشاورزی از مبدا تا مقصد  کد 16 رقمی تعیین مشخص کرده و اگر در این میان محصولی باقی‌مانده شیمیایی داشته باشد، می‌توان بر آن نظارت کرد و پاسخ‌گو بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار