فضاسازی های اخیر تأثیری در عملکرد دستگاه قضا ندارد

رییس کل دادگستری فارس گفت:فضاسازی های کاذب و هدفدار و توسل برخی افراد به منافذ قدرت به هیچ عنوان قضات را در انجام وظیفه دچار تزلزل نخواهد کرد و چنین اقداماتی در مجموعه قضایی این استان موثر نخواهد بود .
کد خبر: ۷۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 03 August 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس: علی القاصی مهر در آیین معارفه رییس دادگستری شهرستان فیروزآباد بیان داشت:پرهیز ازمسائلی که ممکن است استقلال دستگاه قضایی رامورد خدشه قرار دهد یکی از محورهای اساسی است که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند که دستگاه قضایی در مقام احقاق حق و اجرای عدالت نباید تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی از جمله تطمیع یا تهدید و یا فشار جو عمومی قرار گیرد.

رییس کل دادگستری فارس بیان کرد:امروز مشاهده می کنیم هنگامی که دستگاه قضایی با صلابت و به پشتوانه چنین تاکیدات صریحی از سوی رهبر معظم انقلاب، با اقتدار و در کمال استقلال و به دور از هر گونه تاثیر پذیری به تکلیف قانونی خود عمل می کند، برخی افراد به دنبال این هستند که با فضاسازی و دروغ پردازی در شبکه های مجازی و در رسانه ها، قاضی را در مقام تصمیم گیری تحت تاثیر قرار دهند.

القاصی مهر افزود:با وجود همه این فشارها و جوسازی ها ، دستگاه قضایی به دور از همه جنجال ها و فضاسازی های غیرمنصفانه همواره کار خود را بر مبنای قانون انجام داده است.

رییس کل دادگستری فارس اظهار کرد:سیاست های دستگاه قضایی در چارچوب اجرای قانون و انجام وظایف ذاتی خود، عمدتا ثابت و برگرفته از شرع مقدس اسلام، موازین قانونی و با اتکا به بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب است .

القاصی مهر گفت:تلاش دستگاه قضایی ، اجرای صحیح و دقیق قانون است و در این راه هدف مسوولان قضایی مبتنی بر این بوده و هست که قانون را با همه آثار مترتب بر آن در جامعه و در میان مردم جاری کنند.

این مقام قضایی افزود:عملکرد دستگاه قضایی به این دلیل که ضامن سلامت عملکرد سایر قواست ، بسیار حائز اهمیت است زیرااگر یک فرد در جامعه مورد ظلم واقع شود و احساس کند که حقی از وی تضییع شده است تنها مرجعی که می تواند حق وی را استیفا کند دستگاه قضایی است و با توجه به این امر اگر عملکرد دستگاه قضایی بر اساس آموزه های دینی، موازین شرعی و قانون انجام پذیرد، متضمن آرامش و آسایش جامعه خواهد بود.

القاصی مهر در بخش دیگری از مطالب خود به مساله تنقیح قوانین و اصلاح آن که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ، اشاره کرد و گفت: این مساله هم اینک در حال پیگیری است اما باید قانون را با همه ایرادهایی که دارد پذیرفت و به آن تمکین کرد.

رییس شورای قضایی استان فارس همچنین در مورد جمعیت بالای کیفری در این استان بیان داشت:لازمه کاهش آسیب در این حوزه توجه و مشارکت همه دستگاه ها به مقوله مهم پیشگری ازوقوع جرم است چراکه این امرموضوعی فرا قوه ای است که همه نهاد ها و ارگان های رسمی و غیررسمی باید به آن توجه داشته باشند و به سهم خود برای کاستن از میزان آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

وی، همچنین تعمیق بخشیدن به امر صلح و سازش با ورود متنفذین و ریش سفیدان در مناطق مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: بخش عمده ای از دعاوی مطرح شده در دستگاه قضایی در ارتباط با مسائل خانوادگی است و تاکید دستگاه قضا همواره بر این است

دعاوی خانوادگی تا حد امکان با ارجاع به ریش سفیدان و بزرگان، زمینه مصالحه آن فراهم شود چرا که صدور حکم بر محکومیت در پرونده های قضایی هرچند دعاوی را پایان می دهد اما آرامش و صمیمیت را ایجاد نخواهد کرد.

القاصی مهر بیان کرد:در شهرستان ها و مناطقی که از مردمی اصیل و با فرهنگ با بافت جمعیتی عشیره ای برخوردار است ، زمینه ایجاد صلح و سازش در آن بیش از سایر مناطق فراهم است و باید این ظرفیت ها مد نظر قرار گیرد.

دراین آیین ، صمدچوبینه به عنوان رییس دادگستری شهرستان فیروزآبادمعرفی وازخدمات حسین نعیمی رییس پیشین این دادگستری تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار