معاون عمرانی استاندار

اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده از سیل

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت:۱۱۷میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان از سیل سال جاری تخصیص یافته که بخش عمده از این اعتبار بلاعوض است.
کد خبر: ۷۶۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 18 July 2019

اختصاص ۱۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده از سیل

به گزارش تابناک قزوین علی فرخ زاد در جلسه شورای هماهنگی بحران استان تاکید کرد: ۱۰۵ میلیارد تومان از این غرامت شامل کمک‌های بلاعوض بوده که ۹۳ میلیارد تومان آن به صورت استمهال وام بانکی و مابقی نیز با اجرای طرح ها و بلاعوض مستقیم تخصیص خواهد یافت.
 به گفته وی، کل مبالغ خسارتی به سیل زدگان کشاورزی استان تخصیص داده شده و از محل ۹۳ میلیارد تومان نیز تاکنون ۴۵ میلیارد تومان محقق و مابقی در حال اجرا است.
 معاون عمرانی اظهار داشت: دهیاری‌ها با کمک مدیریت بحران استان می‌توانند از محل ارزش افزوده مبالغی را برای خرید تجهیزات آتش نشانی هزینه کنند و فرمانداری‌ها نیز در کمیته‌های برنامه‌ریزی تدابیر لازم را در این زمینه به عمل آورند.
 فرخزاد با اشاره به کارگروه مدیریت بحران یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم از امروز برای مقابله با بارندگی‌های پاییزه امسال باید به عمل آید.
 وی با اشاره به افزایش پنج برابری آتش سوزی در مراتع و ۲.۵ برابری آن در باغ های استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته، گفت: باید برنامه لازم برای شناسایی کانون‌های بحران آتش در مراکز یاد شده صورت گیرد.
 این مسول اضافه کرد: در حوزه آموزش به نظر می‌رسد دهیاران در مناطق روستایی باید در ردیف نخست قرار گیرند و ائمه جمعه و جماعات، مراکز خدمات بهداشتی و سایر بخش‌ها که می‌توانند هنگام وقوع بحران کمک حال باشند نیز مورد توجه واقع شوند.
 وی اضافه کرد: دستگاه‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند با کمک هم جلوی خسارت‌های اولیه را هنگام آتش سوزی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار